کد خبر: 01023001
صنعت
مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان:

کیفیت محصولات ذوب‌آهن از زمان ورود مواد اولیه تحت کنترل است

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان در برنامه گفتگوی ویژه خبری، به تشریح دلایل کیفیت برتر محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان پرداخت که اخیراً منجر به کسب نشان ویژه استاندارد 1400 توسط این شرکت شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد صدری با اشاره به اینکه تولید فولاد در ذوب آهن اصفهان به شیوه کوره بلند انجام می شود که ۷۰ درصد فولاد دنیا به این شیوه تولید می‌گردد، اظهار کرد: فرایند استانداردسازی و دست یابی به مطابقت محصول با استاندارد، مستلزم این است که از ابتدای فرایند تولید که سنگ معدن وارد شرکت می‌شود تا زمانی که محصول خارج می‌شود مطابق دستورالعمل های مربوطه کنترل شود.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی ذوب آهن که دارای نشان تایید صلاحیت از سازمان استاندارد است تمام آزمایش‌های که در صنعت فولاد لازم است را برای تمام مواد اولیه و محصولات انجام می‌دهد.

مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان افزود: فرایند تولید فولاد از ابتدا تا بخش فولادسازی تحت نظارت آزمایشگاه مرکزی است و پس از تولید ذوب فولاد، تحت کنترل مدیریت کیفیت است و آزمایشات لازم روی آن انجام می شود.

وی گفت: در واقع فرایند کامل تولید ذوب و ریخته گری تحت کنترل مدیریت کفیت است و آنالیز ذوب و همچنین مشخصات شمش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صدری بیان کرد: در بخش نورد ذوب آهن اصفهان چند کارگاه وجود دارد که محصولاتی همچون میلگرد، تیرآهن، کلاف، ناودانی، نبشی، ریل و … تولید می‌کنند و مدیریت کیفیت این محصولات را تحت کنترل کیفی دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی محصولات، استانداردهای تعریف شده دارند، افزود: ذوب آهن اصفهان از دیرباز با سازمان استاندارد جهت تدوین استاندردهای محصولات فولادی همکاری دارد که دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است.

صدری به شیوه کنترل کیفیت ریل نیز اشاره کرد و گفت: در سیستم تولید ریل، کنترل کیفی به صورت مکانیزه و مداوم است. این سیستم تست‌های غیر مخرب و عیوب داخلی را بررسی می‌کند و در وقع ریل تولید شده به دلیل حساسیت این محصول، در هر میلیمتر کنترل می‌شود تا مطابق استاندارد باشد.

وی افزود: انواع ریل در ذوب آهن تولید می‌شود که همگی از کیفیت در سطح جهانی برخوردار هستند. ضمن اینکه با تولید ریل زبانه سوزن و آرک معدن، ذوب آهن اصفهان در دوره جشنواره ملی نوآور برتر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برگزیده شد و تندیس دریافت کرد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
کادر فنی تیم ملی بچه‌های ما را هم ببیند
خبر بعدی
توسعه آتی ذوب آهن منوط به مالکیت معدن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست