کد خبر: 72102
صنعت
معاون خرید ذوب آهن اصفهان در پنجمین نمایشگاه معدن کرمان:

اثر «شلاق چرمی» در زنجیره تأمین صنایع معدنی شکل گرفته است

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان گفت: اثر «شلاق چرمی» در زنجیره تأمین صنایع معدنی شکل گرفته است که در بحث عرضه و تقاضا نوسان به‌وجود می آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد جعفر صالحی در پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی و تجهیزات وابسته کرمان با حضور در غرفه شرکت ذوب ‌آهن اظهار کرد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی کنونی در صنایع فولادی که چندی است شاهد اثرات آن هستیم، معروف به «اثر شلاق چرمی» در  زنجیره تامین است که در بحث عرضه و تقاضا نوسان به‌وجود می آورد.

وی ادامه داد: اثر شلاق چرمی نوسانی در زنجیره تأمین است که عامل اصلی به وجود آورنده آن تغییرات در میزان تقاضا است. با حرکت از سطح مشتری جزء به سطوح بالاتر در زنجیره تأمین، تغییرات کوچک در سطوح پایین باعث تغییرات بزرگ در سطوح بالایی می‌شود. این تغییرات موجب نوسانات بزرگی در مجموعه زنجیره تأمین خواهد شد.

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: مشکل قطع برق در نیمه اول سال و مشکل گاز در نیمه دوم سال با شروع فصل سرما که با آن مواجه خواهیم شد از جمله مشکلات پیش رو است.

وی اظهار داشت: مشکل دیگر در بحث قیمت‌های دستوری و انتظار کاهش قیمت است که به نوعی به جامعه تزریق شده است و بازار را در حالت رکود قرار داده که امیدواریم تا اواخر آبان ماه جرقه‌های از حرکت را مشاهده کنیم.

صالحی همچنین به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این نمایشگاه این است که امکان بهره‌گیری از نظرات و تبادل نظر با کارشناسان و خبرگان با تجربه ازجمله پیشکسوتان ذوب‌آهن فراهم می‌شود که به نوعی مخزن تجربه و دانش هستند.

وی افزود: به نظر می‌رسدکه شرایط کرونایی در حال رقیق شدن است و امید است که این نمایشگاه‌ها بتوانند به وضعیت سابق برگردند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
پیشرفت ۹۲ درصدی نصب تجهیزات و آماده سازی پروژه احداث واحد اکسیژن جدید ذوب آهن اصفهان
خبر بعدی
حدادی فر بعد از ۲۱ سال از ذوب آهن خداحافظی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست