کد خبر: 102304
صنعت
سهل آبادی:

ذوب‌آهن یک دانشگاه صنعتی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و اصفهان گفت: ذوب آهن به علت اینکه محل آموزش و پرورش نخبگان اقتصادی و فنی و مهندسی بوده، بیشتر یک دانشگاه صنعتی است.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ به مناسبت فرارسیدن پنجاه و ششمین سالگرد تأسیس و پنجاهمین سال بهره برداری از ذوب آهن اظهار کرد: سالگرد افتتاح ذوب‌آهن را به جامعه صنعتی و کارگری تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن اصفهان حرکت دهنده و پایه گذار بسیاری از صنایع در کشور شده است، ادامه داد: نبود تحریم‌ها و تعامل صنعتی مهندسان ایرانی و خارجی و ارتباط بین المللی با کشورهای دیگر از جمله روسیه باعث بهره برداری ذوب آهن در کوتاه ترین زمان و مدت ۴ ساله شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و اصفهان با اشاره به اینکه ذوب آهن به دنبال رشد صادرات رونق مجددی گرفته است، اعلام کرد: نخبگان اقتصادی زمانی در ذوب آهن اصفهان فعالیت می‌کردند و پایه صنعتی اصفهان با این صنعت گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در آن زمان همدلی و اتحاد برای ساخت و ساز و رشد جامعه بسیار بود، مسئله‌ای که امروز کمتر دیده می‌شود.

سهل آبادی نوع کار در ذوب‌آهن را کلاسیک، صنعتی و علمی عنوان کرد و افزود: تنها گلایه مندی در این عرصه اثرات منفی ذوب آهن بر پیکره محیط زیست است که ذوب آهن در مسیر مسئولیت اجتماعی نیز در این حوزه به خوبی وارد شده است.

به گزارش ذوب ۲۴، ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۴۴  در جنوب غربی استان اصفهان (شمال شهرستان لنجان )، تأسیس و تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷، ذوب آهن ملی ایران نام داشت. ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگترین کارخانه‌ها و اولین کارخانه تولید فولاد و ریل در ایران محسوب می‌شود که ظرفیت تولید محصولات فولادی ساختمانی و صنعتی این شرکت حدود ۸/۲ میلیون تن است.

محصولات این شرکت در بازار داخلی استفاده و به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رشد و توسعه ذوب‌آهن در نیم قرن اخیر قابل تقدیر است
خبر بعدی
ذوب‌آهن صفر- گل‌گهر صفر| تقسیم امتیازات در فولادشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست