کد خبر: 102303
صنعت
معاون اقتصادی استاندار اصفهان:

رشد و توسعه ذوب‌آهن در نیم قرن اخیر قابل تقدیر است

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: رشد و توسعه ذوب‌آهن در نیم قرن اخیر قابل تقدیر و ستایش است.

امیررضا نقش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحیلی خبری ذوب۲۴  به مناسبت فرا رسیدن پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس و پنجاهمین سال بهره برداری از ذوب آهن اظهار کرد: ذوب آهن در ردیف صنایع بزرگ و مادر صنعت قرار دارد و به عنوان موتور محرک و پیشران اقتصادی در استان است.

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن در روند اشتغالزایی اصفهان سهم بزرگی داشته است، ادامه داد: ذوب آهن توسعه پایدار را در اصفهان شکل داد و در عرصه نوسازی‌ها و توسعه شهری نیز نقش داشته است.

معاون امور اقتصادی استاندار اصفهان از صادر کردن خدمات فنی مهندسی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ذوب‌آهن پایه گذار و محلی برای آموزش و پرورش مدیران و نخبگان فنی بوده است و اصفهان امروز از نظر خدمات فنی و مهندسی جایگاه پر ارزشی دارد و قدرت صادر کردن خدمات فنی مهندسی و ایجاد کارگاه‌های صنعتی در دیگر کشورها را به علت مهارت فنی که در اختیار دارد، فراهم ساخته است.

وی ذوب آهن را یکی از صنایع موثر در رشد اقتصادی استان دانست و گفت: روی آوری ذوب آهن به تولید ریل به‌عنوان استراتژیک‌ترین محصول که تا پیش از این وارداتی بوده است و امروز به مرحله صادرات آن رسیدیم، برای استان اصفهان یک امتیاز است.

به گزارش ذوب ۲۴، شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ کارخانه ذوب‌آهن آریامهر نام داشت، نخستین و بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است. همچنین ذوب‌آهن اصفهان، بزرگ‌ترین شرکت فولاد در ایران از لحاظ تنوع محصولات است که با ظرفیت ۳٫۶ میلیون تن محصول پایانی، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. در سال ۱۳۴۴ بنابر موافقت‌نامه‌ای که میان ایران و شوروی بسته شد، روس‌ها متعهد شدند درازای صادرات گاز ایران به شوروی، ماشین‌سازی اراک و ذوب‌آهن اصفهان را احداث کنند. این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۰۰ کیلومتر مربع در جنوب‌غربی استان اصفهان و در شمال شهرستان لنجان قرار گرفته‌است.

محصولات کارخانجات این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
رونمایی از پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴
خبر بعدی
ذوب‌آهن یک دانشگاه صنعتی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست