کد خبر: 2030904
صنعت
انجمن جهانی فولاد ایران خبر داد

رشد تولید فولاد ایران در دوران همه‌گیری کرونا

براساس اعلام انجمن جهانی فولاد ایران با تولید ۳۰.۶ میلیون تن فولاد توانست جزء سه کشوری باشد که در دوره همه‌گیری کرونا تولید سالانه خود را افزایش دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، طبق آخرین داده‌های این انجمن جهانی، تولید فولاد در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱۸۷۸ میلیون تن رسید، کمی بیشتر از تولید پیش از همه‌گیری کویید ۱۹ که ۱۸۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ بود.

بر این اساس تولید فولاد درمقایسه با سال بعد از همه‌گیری کاهش قابل‌توجهی داشت، در آن زمان تولید فولاد به ۱۹۶۰ میلیون تن در سال رسیده بود تا با کاهش ۴.۲ درصدی درمقایسه با سال گذشته بزرگترین کاهش از سال ۲۰۰۹ و قبل از آن ۱۹۹۱، رقم خورده باشد.

در دوره کرونا بسیاری از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان تولیدشان را کاهش دادند و فقط سه کشور از پانزده کشور برتر یعنی هند، ایران و اندونزی تولید سالانه خود را افزایش دادند.

همچنین بسیاری از دیگر کشور‌های تولیدکننده برتر فولاد، شاهد کاهش تولید سالانه بیش از ۵ درصد بوده‌اند و تولید ترکیه، ایتالیا، تایوان و ویتنام همگی کاهش دو رقمی را تجربه کرد.

فولاد یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی اقتصاد و صنعت مدرن است. فولاد برای ساخت و ساز، خودرو‌ها و بسیاری از لوازم و زیرساخت‌های دیگر که در زندگی روزمره ما استفاده می‌شود، ضروری است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۱۸ هزار واحدی شاخص
خبر بعدی
بازیکن ذوب‌آهن به تیم ملی فوتبال امید دعوت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست