کد خبر: 101201
صنعت
رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد:

۷۵ درصد تولید فولاد در دنیا به روش کوره بلند است

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: در دنیا 75 درصد فولاد از طریق کوره بلند و با استفاده از ذغال سنگ و کک تولید می‌شود و این در حالی است که در ایران به‌دلیل داشتن گاز فراوان برای هر تن فولاد، 400 میلیون متر مکعب گاز استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، بهرام سبحانی در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت اظهار کرد: هم اکنون ۹۰ درصد تولید فولاد در ایران به روش احیای مستقیم و بهره‌مندی از گاز تامین می‌شود.

وی بیان کرد: تفاوت آشکاری بین گاز مصرفی فولاد و صنایعی که ورودی آنها فولاد است مثل ریخته گری وجود دارد.

رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد با اشاره به اینکه امروز در حالی با روند افزایشی قیمت گاز مواجهیم که تولید کنندگان قیمت محصولات خود را بر اساس نرخ مواد اولیه تعیین می‌کنند، ادامه داد: هم اکنون قیمت گاز بر اساس نرخ خوراکی پتروشیمی تغییر می‌کند که بر اساس ارز نیمایی پایه‌ریزی شده است.

سبحانی با اعلام اینکه مجلس باید به‌دنبال نرخ ثابت در گاز باشد، ادامه داد: نرخ های افزایشی گاز صنایع و واحدهای کوچک را دچار مشکل کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان نیز گفت: مصرف گاز استان اصفهان را با سه فاز پارس جنوبی(حدود ۷۳ میلیون متر مکعب) برابر است.

سید مصطفی علوی ادامه داد: اگرچه مصرف سالانه گاز استان، در بخش نیروگاه و صنعت، ۷۰ درصد، در بخش خانگی ۲۰ درصد، و در بخش سی ان جی ها و تجاری هم ۱۰ درصد است، اما میزان مصرف بخش خانگی در زمستان تغییر می‌کند.

رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس نیز در این جلسه گفت: نجات کارخانجات ورشکسته با اجرای کال ماده ۱۹ قانون اجرای اصل ۴۴ امکانپذیر شده است.

حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: مطابق با ماده ۱۹ قانون، بانک‌ها به‌جای تملک کارخانجات ورشکسته، در احیای مجدد آن شریک و در سهمی از بانک شریک می‌شوند.

وی خواستار اجرای کامل ماده ۱۹ قانون شد و افزود: تاکنون از ظرفیت این قانون کمتر استفاده شده است.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به‌منظور نجات کارخانجات از ورشکستگی، اوقاف خواهان مشارکت و خرید سهم آنها شد، بیان کرد: در این مشارکت اوقاف در مدیریت کارخانه هیچ نقشی نخواهد داشت بلکه سهمی از کارخانه را به‌منظور خروج از ورشکستگی خریداری می‌کند.

سید رضا مرتضوی با بیان اینکه در راستای نجات کارخانجات از رکود راه‌هایی متعددی مطرح شده است که یکی از این راه‌ها مشارکت اوقاف است، ادامه داد: با نگه‌داشتن هر کارخانه می‌توان قدم بزرگی در مسیر اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان برداشت.

گفتنی است ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع هواپیماسازی، هسته‌ای، شیمیایی، نظامی و فولاد و ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
وزارت صمت تمامی ظرفیت‌های خود را برای حمایت از تولید بسیج کرده است
خبر بعدی
رفع نیازهای داخلی به‌دست ذوب آهن قابل تقدیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست