کد خبر: 01023002
صنعت
عضو هیات مدیره تاصیکو عنوان کرد:

توسعه آتی ذوب آهن منوط به مالکیت معدن است

عضو هیات مدیره تاصیکو در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی کرمان، با اشاره به شناخت از زنجیره فولاد، گفت: توسعه آتی ذوب آهن اصفهان منوط به این است که در وهله اول مالکیت معدن سنگ آهن در اختیارش قرار بگیرد.
حمیدرضا شاهوردی صدر تأمین

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، حمیدرضا شاهوردی اظهار کرد: بعضی مواقع عقب افتادگی ایجاد می شود که باید این عقب افتادگی ها را با یک سری مکانیزم جبران کرد. ذوب آهن در تاریخچه خود صاحب معادن بوده و حالا به هر دلیل مدیریتی انقطاع بوجود آمده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد مشخصی که همیشه در هیات مدیره صدر تامین مطرح بوده این است که دوستان این عقب افتادگی را با گرفتن معدن یا با مشارکت جبران کنند.

عضو هیات مدیره تاصیکو افزود: من اعتقاد دارم مالکیت معدن معنی آن فقط مالکیت در داخل مرزهای جغرافیایی ایران نیست و اگر شرایط اقتصادی اجازه دهد و این امکان وجود داشته باشد خارج از کشور هم بتواند این امر را انجام دهد، زیرا استمرار فرآیند تولید و توسعه آتی این شرکت بستگی به رفع این مشکل دارد.

وی ادامه داد: هرچند در حال حاضر هم مسئولین خرید ذوب آهن تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا این مسیر را تامین کنند.

شاهوردی با اشاره به سوددهی ذوب آهن در سال گذشته، گفت: شاید در گذشته شرایط اقتصادی ذوب آهن اجازه نمی‌داد، اما اگر سود دهی شرکت به همان منوال سال گذشته ادامه و حفظ شود، امکان خرید سهمی از شرکت‌های معدنی فعال وجود دارد.

وی افزود: شرکت صدرتامین این امر را در دستور کار داشت و دارد که به عنوان تکمیل زنجیره ذوب آهن درگیر سهامداری بعضی از پتانسیل‌های معدنی شود.

عضو هیات مدیره تاصیکو بیان کرد: تاسیس یک شرکت اکتشافی هم به صورت مشارکتی با همین هدف دنبال می‌شود تا بتوانند معدنی را بگیرند. در میان مدت و بلند مدت راهی غیر از این نیست و در کوتاه مدت باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ذوب آهن باید تراز خود را افزایش دهد و به تدریج محصولات کیفی را جایگزین محصولات معمول کند. با این ورودی، سودآوری را به حداکثر برساند.

پتانسیل ایجاد کنسرسیوم تامین مواد اولیه وجود دارد

شاهوردی فرهنگ کار جمعی را مهم دانست و گفت: تاصیکو تلاش خود را برای ایجاد کنسرسیوم تامین مواد اولیه انجام داده و می دهد. این شرکت با مدیریت دکتر نادری که خودشان از مردان فولادی هستند این پتانسیل را دارد که این کار را دنبال کند و ان‌شاالله این کار را انجام خواهد داد. اینکه بتوانیم در کنسرسیومی موفق باشیم برمی گردد به فرهنگ کار جمعی که وجود دارد.

حکمرانی در زنجیره فولاد وجود ندارد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: توسعه نامتوازن در زنجیره فولاد اشتباه بوده و هر عضوی فقط در چهارچوب منافع و مواضع خودش به این موضوع نگاه و آن را دنبال نموده است. در واقع حکمرانی در زنجیره فولاد وجود ندارد.

عضو هیات مدیره تاصیکو افزود: کشوری که این همه منابع و مولفه های توسعه را دارد و نتواند بین چرخه منافع برد-برد را برقرار کند دلیلش عدم توازن است.

وی ادامه داد: در مقطعی فولادساز و در مقطعی دیگر تولید کننده سنگ آهن و گاهی نوردی ها منافع می‌برند و همواره براساس برد- باخت است. بنابراین حکمرانی زنجیره بسیار مهم است که وجود ندارد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
کیفیت محصولات ذوب‌آهن از زمان ورود مواد اولیه تحت کنترل است
خبر بعدی
ریل ملی نماد محصول با ارزش افزوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست