کد خبر: 110303
صنعت
مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب‌آهن اصفهان:

 طرح جامع زیست محیطی ذوب‌آهن اصفهان در حال اجرا است

مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب‌آهن اصفهان گفت: در راستای طرح جامع زیست محیطی ذوب‌آهن، برنامه‌های متعددی بر مبنای 4 محور اولویت‌بندی شده، انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، حمید حسینی اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان تحت ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و تمام پروژه‌ها و اقدامات زیست محیطی این صنعت تحت کنترل است و باید هر اقدامی که در تعریف پروژه‌های توسعه صورت می‌گیرد قبل از اجرا به اطلاع اداره کل حفاظت محیط زیست استان برسد.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با محیط زیست استان اصفهان خبر داد و افزود: پیشرفت خوبی در اجرای پروژه‌های تعریف شده در قالب برنامه جامع زیست محیطی داشتیم هر چند در اجرای برخی پروژه‌ها عقب هستیم اما امیدواریم  با تکمیل پروژه‌ها شرایط بهتری را رقم بزنیم.

مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد: بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای  پروژه‌های زیست محیطی در دست اجرا در نظر گرفته شده به این ترتیب که دو هزار میلیارد تومان در بحث جمع آوری پساب‌ها است که اقدام موثر زیست محیطی است و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش هوا اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: به منظور جمع آوری پساب‌های صنعتی و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست مسئله بازچرخانی را داریم.

حسینی افزود: بیشتر نگران ورود پسابهای محیط‌های اطراف و شهرهای همجوار به زاینده رود هستیم  و این نگرانی از بابت پساب‌های صنعتی کمتر است زیرا امروز ارزش آب بسیار بالا است و حتی هدر دادن پساب‌ها هم منطقی نیست.

مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان افزود: همچنین در راستای رفع نگرانی‌ها از پساب‌های صنعتی، تصفیه خانه جدیدی تعریف کردیم که مقرر شده با جمع آوری پساب‌های بیرونی و داخلی حداقل برداشت آب را از زاینده رود داشته باشیم.

وی گفت: مجوز برداشت ذوب‌آهن از آب یک متر مکعب در ثانیه است که بر این اساس در سال ۳۱ میلیون متر مکعب پساب حق برداشت داریم که این عدد را به ۱۶ میلیون متر مکعب رساندیم، یعنی معادل ۵۰  درصدصرفه جویی آب داشتیم.

حسینی افزود: اگر بررسی کنیم شاهد خواهیم بود این صرفه جویی بسیار چشمگیر است و این در حالی است که با راه اندازی  تصفیه خانه جدید و استفاده بیشتر از پساب شهرهای اطراف تا ۴۰ درصد دیگر صرفه جویی را در برداشت آب خواهیم داشت.

وی همچنین از نظارت کامل واحد بهداشت ذوب آهن بر معاینه فنی ماشین‌های سنگین و سبک که روزانه به ذوب آهن در رفت و آمد هستند خبر داد و گفت: بعضا برخی از معاینات فنی که از سوی مراکز غیر تایید ما صورت گرفته بود را رد کردیم و دوباره به مراکز معاینه فنی مورد تایید سوق دادیم.

مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان در ارتباط با بوی نامطبوع که گاهی در ذوب آهن استشمام می‌شد، گفت: در واحد کک سازی گاز تولیدشده در باتری‌ها و سلول‌ها جمع آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور حل مشکل نشتی درب‌های باتری، تمام این درب‌ها در دو طرف باتری که در هر طرف ۷۴ درب قرار دارد تعویض و از نوع فلکسیبل شده که از تکنولوژی مدرن برخوردار است و از نشتی گاز جلوگیری می‌کند.

حسینی در ارتباط با بوی نامطبوع که اخیرا در زرین شهر استشمام شده و شایعه استفاده از مازوت در این صنعت گفت: اگر چه ۵ سال پیش درخواست استفاده از مازوت را داده بودیم اما این کار عملیاتی نشد. در ضمن استفاده از مازوت هزینه بسیاری دارد و در فرایند تولید ذوب آهن از گازهای فرایندی استفاده می‌شود که هم موجب صرفه جویی می‌شود و هم جنبه زیست محیطی دارد.

وی از اجرای دو پروژه جدید زیست محیطی در ذوب آهن خبر داد و گفت: به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان، پروژه‌های بازسازی و بهینه سازی الکتروفیلتر ۱۱۰ آگلومراسیون و نصب بگ فیلتر واگن توزین کوره بلند شماره ۱ به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
هفته نامه آتشکار – شماره ۱۳۱۲
خبر بعدی
کاهش ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست