کد خبر: 81801
معدن
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس خبر داد

تشکیل کمیته بررسی وضعیت معادن در مجلس/ رویه واگذاری معادن شفاف می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: کمیته‌ای با هدف بررسی وضعیت معادن در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید شمس الدین حسینی اظهار کرد: به منظور بررسی و آسیب شناسی حوزه معادن مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، وزارت صمت، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات برای تدوین گزارش ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در این گزارش تلاش می‌شود تا، بررسی‌های لازم انجام و گزارش آن در قالب آئین نامه داخلی مجلس به صحن علنی ارائه شود و از ظرفیت معادن کشور در راستای بهبود اقتصاد ملی استفاده شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: شفاف و رقابتی شدن رویه‌های واگذاری معادن و استفاده از بازار سرمایه از دیگر اهداف تشکیل این کمیته است.

وی درباره محورهای گزارش ماده ۴۵ آئین نامه مجلس شورای اسلامی در حوزه معادن نیز گفت: در این گزارش عملکرد بخش معدن کشور از جمله تعداد معادن شناسایی شده، معادن بهره برداری شده، شیوه واگذاری معادن، نحوه پرداخت حقوق دولتی، پیشنهادهای مربوط به فعال کردن اقتصاد معدن ثبت می‌شود.

حسینی افزود: معادن از ثروت‌های اصلی کشور است و ایران از نظر دارا بودن معدن جزو کشور های غنی محسوب می‌شود درحالی‌که عملکرد بخش معادن، پایین‌تر از ظرفیت واقعی آن است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
«شمش» تنور صادرات ذوب را داغ کرد
خبر بعدی
چالش ذوب‌آهن در تأمین سنگ‌آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست