کد خبر: 92301
صنعت
معاون امور صنایع سازمان صمت استان اصفهان:

نحوه محاسبات بانکی روی بدهی‌ها و تسهیلات به صنایع بازبینی شود

 معاون امور صنایع سازمان صمت استان اصفهان گفت: عمده مطالبات صنایع در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید، نظارت بیشتر بانک مرکزی روی نحوه محاسبات بانکی بر بدهی‌ها و تسهیلات به صنایع است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب۲۴، شاهین آذری در ارتباط با عملکرد ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید اظهار کرد: در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید، مشکلات صنایع در دو بخش بانکی و غیر بانکی بررسی می‌شود که در بخش بانکی شاهد همراهی خوب بانک های دولتی مثل صنعت و معدن، کشاورزی و ملی هستیم و بانک‌های خصولتی هم همکاری خوبی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بانک‌های خصوصی مقررات خاص خود را دارند، بنابراین بیشترین مشکل  صنایع با این دست از بانک‌ها است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اصفهان، تعیین تکلیف بدهی‌ها، معوقات بانکی، بخشش جرائم و چگونگی نحوه محاسبات بانکها روی بدهی‌ها و تسهیلات به صنایع از عمد‌ه‌ترین خواسته صنایع در ستاد است، ادامه داد: لازمه بانک مرکزی نظارت بیشتری روی نحوه محاسبات بانکی داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ جلسه در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید  برگزار و ۸ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت و منجر به صدور ۶ هزار مصوب شد.

وی گفت: به اذعان وزارت صمت، بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل در اصفهان اجرایی شده است.

آذری با اشاره به اینکه در بخش غیر بانکی، دو ارگان تامین اجتماعی و امور مالیاتی همکاری خوبی با ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید داشتند، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای رونق تولید تخصیص یافت و اصفهان رتبه اول کشوری را در دریافت تبصره ۱۸ داشته است.

وی ابراز کرد: در صورتی که مصوبه بخش بانکی ستاد تسهیلات اجرایی نشود آن را پیگیری و در کمیسیون خبرگان بانکی علت را بررسی و در صورتی که عامدا سرپیچی صورت گرفته باشد به کمیته انضباطی بانک‌ها ارجاع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اصفهان ادامه داد: در صورتی که مصوبات بخش غیر بانکی به طور عمد از سوی دستگاه اجرایی عملیاتی نشود به دادستان گزارش و از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی پیگیری میشود.

وی به ۹ هزار و ۶۰۰  واحد صنعتی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد واحدهای تولیدی فعال است که اگر مسئولان اجرایی با ستاد تسهیلات همراهی کنند بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی رفع و شاهد بازگشت واحدهای صنعتی راکد به خط تولید خواهیم بود.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در پاسخ به مشکل بسیاری از صنعتگران با قانون های اجرایی گفت: ما امکان تغییر قانون را نداریم هرچند در شورای گفتگو مطرح  و اشکالات قانونی به مقامات کشوری گزارش میشود.

امیر رضا نقش از اداره کل استاندارد اصفهان خواست در صدور مجوز به صنایع سرعت عمل بیشتری داشته باشد و خواستار عمل به مصوبات جدید شد.

گفتنی است  تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
قدیمی‌ترین مرکز علمی کاربردی اصفهان به ذوب‌آهن اختصاص دارد
خبر بعدی
۲۳ آذرماه، روز تولد دومین کوره بلند ذوب‌آهن اصفهان در حضور مقام معظم رهبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست