کد خبر: 92104
فرهنگی و اجتماعی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

قدیمی‌ترین مرکز علمی کاربردی اصفهان به ذوب‌آهن اختصاص دارد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان گفت: دانشگاه علمی کاربردی ذوب آهن یکی از قدیمترین و استراتژی‌ترین مراکز آموزشی ما در سطح استان اصفهان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب۲۴، بهزاد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرکز آموزشی ذوب آهن از سال ۶۴ به اصفهان منتقل شد و از سال ۷۸ با عنوان علمی کاربردی اقدام به پذیرش دانشجو و نیروی انسانی فنی خود کرد.

وی با بیان اینکه به غیر از آن دانشگاه علمی کاربردی آب و برق و جهاد کشاورزی از قدیمی ترین مراکز آموزشی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر است، بنابراین مراکز علمی کاربردی جوار صنعت مثل ذوب آهن، عتیق، انتخاب، ماهان و ایران سپهر از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی ذوب آهن هم اکنون در ۱۰ کد رشته دانشجو می پذیرد، اعلام کرد: تاکنون ذوب آهن همکاری خوبی با مجموعه دانشگاه علمی کاربردی داشته  و یک الگوی مناسب برای پرورش نیروی انسانی فنی و متبحر است که امیدواریم صنایع دیگر نیز هم‌راستا با ذوب آهن در این مسیر گام بردارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی آمادگی خود را اعلام می‌کند که در راستای تقویت واحد آموزشی صنایع اقدام کند، ادامه داد: در راستای تقویت مراکز علمی کاربردی جوار صنعت و نیروی انسانی ماهر نیاز به همیاری و همکاری بین بخشی صنایع داریم و در این راستا رایزنی‌های خوبی به اداره کل صمت و اصناف صورت گرفته است.

رضایی افزود: اینکه تاکنون دانشگاه‌ها نتوانستند نیازهای صنایع را فراهم سازند یک اشکال بزرگ است اما از سوی دیگر این نیازسنجی در سطح بازار و از سوی صنایع صورت گرفته که اعلام کنند به چه مهارت‌ها و رشته‌های فنی نیاز دارند که همان رشته‌ها را آموزش دهیم.

وی ادامه داد: مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی مسئله محور و بر پایه پروژه های صنایع طرح ریزی می شود، به این گونه که مثلا ذوب آهن یک طرح تحقیقاتی داشته باشد و در همان زمینه دانشجویان اقدام به حل پروژه کنند و در این حالت ضمن دریافت مدرک فوق لیسانس از علمی کاربردی مشکلی از صنعت نیز حل شود.

رضایی آموزش در حوزه صنعت بالگرد را تنها مختص استان اصفهان خواند و گفت: بزرگترین سایت آموزشی بالگرد حوزه صنایع قضایی به اصفهان اختصاص دارد.

وی همچنین رشته های علمی کاربردی بر پایه آینده پژوهی شغلی صورت می گیرد، ادامه داد: دانشجویان بر اساس صلاحیت حرفه ای مدرک دریافت می کنند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
تحقق هدف جایگزینی نفت با معدن به دنبال اصلاح ساختارها و سیاست‌ها
خبر بعدی
نحوه محاسبات بانکی روی بدهی‌ها و تسهیلات به صنایع بازبینی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست