کد خبر: 021003
بورس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سازوکار بورس کالا در ساماندهی بازار فولاد ناکارآمد است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سازوکار بورس کالا را در ساماندهی بازار فولاد ناکارآمد دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، حجت اله فیروزی با اشاره به اظهارات نمایندگان انجمن‌های فولادی، اظهار کرد: به زعم این افراد بخشنامه وزارت صمت درباره وضع عوارض صادراتی برای محصولات فولادی با ۲ هدف انجام گرفته؛ نخست تنظیم‌گری بازار با کاهش صادرات و دوم کسب درآمد.

وی افزود: این تشکل‌ها معتقدند که با وضع عوارض صادراتی، بازار تنظیم نمی‌شود زیرا عوارض صادراتی برای برخی مواد به قدری سنگین است که امکان صادرات وجود ندارد در نتیجه این تصمیم موجب توقف صادرات و در پی آن وقفه در فعالیت واحدهای تولیدی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره به صحبت‌های افرادی که مدافع تنظیم‌گری در بازار هستند، گفت: دولت راهکارهای مختلفی برای تنظیم‌ بازار دارد که وضع عوارض صادراتی یکی از آن‌هاست، هرچند ممکن است عرضه کالا در بورس موجب تنظیم بازار شود اما در برخی موارد به دلیل سازوکارهای نامناسب این بخش و اعمال نفوذها در بورس کالا، این اهرم مثمر ثمر نباشد.

وی با اشاره به نظر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضع عوارض صادراتی، توضیح داد: اعضا در نشست کمیسیون با نمایندگان انجمن‌های فولادی تصریح کردند که مدافع قیمت‌گذاری دستوری نیستند اما بازار باید مدیریت شود همچنین حمایت از مصرف‌کننده داخلی باید اولویت اصلی باشد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
حضور شکوهمند فولادمردان ذوب‌آهن اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس
خبر بعدی
ایمیدرو سرمایه‌گذاری اکتشافی را ۷۴ درصد افزایش داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست