کد خبر: 121401
معدن

آزادسازی ۸۵ درصد معادن حبس‌ شده دولت تا پایان هفته جاری

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر صمت، مدیرعامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رئیس سازمان صمت استان کرمان و رئیس اتاق بازرگانی در محل وزارتخانه ، از عدم آزادسازی معادن غیر فعال در اختیار دولت انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر صمت، مدیرعامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رئیس سازمان صمت استان کرمان و رئیس اتاق بازرگانی در محل وزارتخانه، با انتقاد شدید از عدم آزادسازی معادن غیر فعال در اختیار دولت اظهار داشت: بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های معدنی شهرستان‌های کرمان و راور و همچنین استان کرمان در حبس دستگاه‌های دولتی قرار گرفته است که متاسفانه به دلایل مختلف نه خود آن‌ها معادن را فعال می‌کنند و نه اجازه می‌دهند بخش خصوصی وارد عمل شود.

وی افزود: با توجه به تصمیمات جلسات قبل که مقرر شده بود اقدامات این بخش عملیاتی شود، این موضوعات به دلایل مختلف تاکنون به صورت رسمی اعلام و عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوعات مربوط به بخش معادن شمال استان و شهرستان راور و همچنین ظرفیت‌های معدنی در مناطق گلباف، راین و چترود بحث اصلی در این نشست است.

همچنین در این جلسه معاون معدنی وزیر صمت ضمن تایید مباحث مرتبط با مطالبات جدی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اقدامات لازم باید هرچه سریع‌تر در این بخش عملیاتی شود و این معادن تعیین تکلیف شوند.

مدیر عامل ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این جلسه نیز تاکید کردند که اقدامات ما در این خصوص در دستور کار قرار گرفته شده است اما به دلیل عدم هماهنگی بین مجموعه ایمیدرو، سازمان‌ صمت استان و وزارت صمت، بخشی از این‌ اقدامات به صورت عملیاتی و میدانی اجرایی نشده است.

همچنین در این جلسه تصمیم‌های مهمی به شرح زیر اتخاذ شد:

مقرر شد ۸۵ درصد از پهنه‌های معدنی حبس شده در اختیار ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران طی هفته آینده کامل آزاد و در اختیار سازمان صمت استان کرمان قرار گیرد تا بر اساس قوانین نسبت به امکان واگذاری بخش خصوصی جهت فعال‌سازی معادن در کرمان و راور اقدام شود.

همچنین مقرر شد بابت سهم ۱۵ درصد که نقاط امیدبخش در خصوص آن‌ها اجرایی شده و قرار است تا سال آینده گواهی اکتشاف با اقداماتی که توسط ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی انجام می‌شود، اقدامات مربوط به این مهم انجام شود و پس از آن سرمایه ‌گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری معدن در حوزه‌های سرب و روی، مس و سنگ‌‌‌آهن و سایر مواد معدنی اجرایی شود.

همچنین در این نشست مقرر شد شرکت ایمیدرو، یک هزار میلیارد تومان به اکتشافات منطقه راور، چترود و راین و گلباف اختصاص دهد.

پورابراهیمی اظهار کرد: بزرگ‌ترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان در محدوده راور با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از ابتدای سال ۱۴۰۱ با مسئولیت کامل و مسئولیت واگذاری زمین توسط سازمان صمت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد در بخش زیرساخت‌های معدنی، فهرست این زیرساخت‌ها در شهرستان کرمان و راور در لیست مصوبات شورای معادن استان برای بهره‌گیری از منابع مذکور قرار گیرد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
بازدیدهای مستمر سرپرست مدیرعامل ذوب آهن از خطوط تولید و پروژه های کارخانه 
خبر بعدی
هفته نامه آتشکار – شماره ۱۳۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست