کد خبر: 71702
صنعت
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

بسیاری از صنعتگران ایران آموزش دیده ذوب‌آهن هستند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بسیاری از صنعتگران کشور آموزش دیده و رشد کرده ذوب آهن هستند و بسیاری از صنایع در کشور به‌دست آموزش دیدگان ذوب آهن ایجاد شده است.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: ذوب آهن یک صنعت مادر برای تمام کشورها است که در ایران جایگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان از اولین صنایع بزرگ کشور تلقی می‌شود که به‌دلایل مختلفی در استان پایه گذاری شده، ادامه داد: اصفهان از دیرباز جایگاه صنعتی دارد و تاریخ صنعتی آن به سال‌های قبل بر می گردد و از جایگاه بزرگی در این عرصه برخوردار است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ذوب آهن از نظر موقعیت جغرافیایی جایگاه خوبی دارد، ادامه داد: در کمتر کارخانه و صنایع فولادی و ریخته‌گری شاهدیم که کارکنان و پرسنل ذوب آهن در آن نباشند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان آرام آرام به یک استان کاملا صنعتی فولادی مبدل شد، ادامه داد: در عرصه اشتغالزایی گام‌های خوبی برداشته شده و تنها خاص اصفهان نیست و شاهدیم کارمندان و پرسنل ذوب آهن از همه ایران و به ویژه چهارمحال و بختیاری مشغول به کارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: با وجودی که مزایای ذوب آهن همواره برای کل کشور و همچنین دنیا بوده اما تبعات آن تنها برای مردم اصفهان است و از آن جمله می‌توان به آلودگی هوا و مهاجرت مردم از اصفهان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: صادرات فولاد به کشورهای اروپایی درآمدهای کلانی برای کشور در بر داشته است و این در حالی که کمبود آب و مشکلات زیست محیطی برای شهر اصفهان بر جای مانده است و دولت باید به این مسئله فکر کند.

سهل آبادی گفت: ذوب آهن ترنول اقتصادی-آموزشی است و بسیاری از صنعتگران آموزش دیده دانشگاه ذوب آهن هستند.

وی در پایان از مدیریت فعلی ذوب آهن تشکر کرد و گفت: در این دوره بسیاری از مشکلات پیش روی ذوب آهن حل و فصل شد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
جلسه توجیهی مدیر تیم فوتبال ذوب‌آهن با بازیکنان
خبر بعدی
ذوب‌آهن- نساجی؛ دوستانه و بدون برنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست