کد خبر: 3011801
صنعت
نگاهی به بازار آهن و فولاد

افزایش قیمت در بازار میلگرد/ همبستگی قیمت‌ها در بازار فولاد با نرخ ارز

بازار آهن و فولاد متاثر از افزایش نرخ دلار همچنان در حال پیشروی در قیمت‌ها است و مقاطع مختلف موجود در بازار آهن با نوسانات شدیدی روبه رو هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، با ادامه افزایش افسارگسیخته نرخ دلار در بازار آزاد تحت تاثیر وقایع سیاسی اخیر، نرخ این ارز از کانال ۶۴ هزار تومان نیز فراتر رفته و هم اکنون با قیمت ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان در حال خرید و فروش است.

بازار آهن و فولاد نیز متاثر از افزایش نرخ دلار همچنان در حال پیشروی در قیمت‌ها است و مقاطع مختلف موجود در بازار آهن با نوسانات شدیدی روبه رو هستند.

طوری که نرخ اعلامی برای میلگرد امروز تقریبا در بیش از ۹۰ درصد مبادی فروش با افزایش بین ۱۰۰ تا ۱.۰۰۰ تومانی همراه است.

طبق اطلاعات موجود، تغییرات میانگین قیمتی سایز ۸ میلگرد بین ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۳۱ هزار تومان اعلام می‌شود.

این در حالی است که هفته گذشته، معاملات میلگرد در بورس کالا، با قیمت میانگین موزون ۲۴ هزار و ۸۷۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۷ هزار و ۳۵۸ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۸ فروردین ۱۴۰۳، افزایش ۳۹۵ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۱.۶۱ درصدی داشت.

به هر حال با تفاسیر موجود در مجموع انتظار می‌رود در هفته پیش‌رو، روند قیمت‌ها در بازار فولاد همبستگی بالایی با روند نرخ ارز در بازار آزاد داشته باشد.

همچنین با توجه به وضعیت نابسامان بازار ارز و ترسی که دلار ۶۴ تومانی در دل برخی از فعالان بازار انداخته در کنار عدم همخوانی نرخ مواد اولیه مثل شمش با نرخ‌های بالایی که برای میلگرد در بازار اعلام می‌شود، باعث شده تا عملا معاملات در یک وضعیت شک و تردید، با صبر و نظاره اکثر فعالان بازار مواجه گردد.

منبع: آهن نیوز

خبر پیشین
معامله ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار تن محصول در بورس کالا
خبر بعدی
آغاز هفته در بورس با ریزش ۱۹ هزار واحدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست