کد خبر: 2110602
صنعت
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

فولاد، بستر رشد سایر صنایع و صنعتگران است

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: وقتی صنعت فولاد در منطقه‌ای مستقر می‌شود، به عنوان یک صنعت مادر، بستر رشد سایر صنایع و صنعتگران رشته‌های دیگر می‌شود و توانمندی منطقه‌ای را افزایش می‌دهد که نتیجه و دستاورد نهایی آن توسعه در مقیاس‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، بهرام سبحانی در دومین روز این همایش در جمع خبرنگاران گفت: کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی فولاد هرمزگان، محل تلاقی دانش و صنعت در این حوزه و زمینه‌ساز ارتقای کیفیت تولید فولاد در ایران است.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد یافته‌های پژوهشی و علمی خود را عرضه می‌کنند تا تبدیل به فناوری شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با اشاره به برگزاری موفق ۲ دوره قبلی این کنفرانس تصریح کرد: نتایج دوره‌های قبل به شکل افزایش کیفیت و افزایش بهره‌وری و کاهش عیوب در تولید فولاد و ریخته‌گری آن و کاهش مصرف انرژی به‌خوبی مشهود است.

سبحانی ادامه داد: وقتی صنعت فولاد در منطقه‌ای مستقر می‌شود، به عنوان یک صنعت مادر، بستر رشد سایر صنایع و صنعتگران رشته‌های دیگر می‌شود و توانمندی منطقه‌ای را افزایش می‌دهد که نتیجه و دستاورد نهایی آن توسعه در مقیاس‌های مختلف خواهد بود.

وی، هرمزگان را مصداق عینی تحقق این فرآیند دانست که به‌دنبال استقرار فولاد هرمزگان و سایر شرکت‌های فولادی، مسیر توسعه‌ای آن متحول شده است.

به گفته سبحانی، شرایط اقلیمی هرمزگان نیز از دیگر ویژگی‌های مورد توجه صنایع فولادی است که باتوجه به ظرفیت صادراتی فولاد و دسترسی به آب‌های آزاد، دستیابی به بازارهای جهانی را آسان‌تر کرده و با کاهش هزینه‌های حمل و نقلی، امکان رقابت قیمتی ایران در دنیا را افزایش می‌دهد.

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از روز سه‌شنبه به همت شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس آغاز شده است و تا امروز چهارشنبه ادامه دارد.

این کنفرانس سومین دوره از سری کنفرانس‌های فولادسازی است که نخستین و دومین دوره از آن در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد.

بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که ۶۸ مقاله واجد شرایط بودند و پذیرش شد.

از این تعداد، ۲۰ مقاله برای ارائه حضوری پذیرش شدند که سه نشریه علمی، تخصصی و معتبر خارجی نیز منتشر می‌شوند.

۲۰ مقاله نیز به صورت پوستر در کنفرانس ارائه می‌شود که کاهش آلایندگی و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین محورهای این رویداد علمی صنعتی است.

حدود ۴۴۰ نفر از اساتید و متخصصان داخلی و ۲۰۰ مهمان از متخصصان صنعت فولاد دنیا و شرکت‌های صاحب‌نام جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

منبع: ایرنا

خبر پیشین
جزئیات پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان صندوق فولاد
خبر بعدی
گندله سنگ‌آهن صدرنشین تولید فولادی‌ها شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست