کد خبر: 101601
صنعت
معاون عمرانی استاندار اصفهان:

اکیپی از بازرسان برای راستی‌آزمایی مصرف آب صنایع اعزام می‌شوند

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: با توجه به گزارش حفر چاه‌های غیر مجاز در هفته‌های اخیر، گروهی از بازرسان برای راستی آزمایی میزان مصرف آب در صنایع اصفهان اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، مهران زینلیان در سومین جلسه از جلسات چهارگانه استانداری، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و صنف کشاورزی اظهار کرد: این گروه از بازرسان با حضور کارشناسان صنف کشاورزی، آب منطقه‌ای و دادگستری برای نظارت بر میزان مصرف آب در صنایع کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی با بیان اینکه احیای زاینده‌رود خواسته همگان است و در این جلسات به دنبال کاهش مصارف مجاز، حذف مصارف غیر مجاز و رسیدن به کیفیت آب هستیم، ادامه داد: با وجودی که یک سامانه نظارتی بر چاه‌های غیر مجاز وجود دارد اما کماکان شاهد گزارش از حفر این دست چاه‌ها هستیم که باید نظارت قویتری صورت بگیرد.
معاون عمرانی استانداری اصفهان افزود: از ارائه بسته‌ پیشنهادی برای احیای زاینده رود که مورد توافق همگان از بالا تا پایین حوضه آبریز باشد، استقبال می کنیم.
وی افزود: بخش اندکی از مدیریت حوضه زاینده رود در استان اصفهان است و بقیه به مدیریت کشوری بستگی دارد؛ نمی‌توان کاری بیش از این انجام داد.
وی با اشاره به اینکه درباره پساب مدعیان زیادی وجود دارند، افزود: برای مدیریت پساب نیاز به خرد جمعی و همیاری نهاد های مختلف است، از این رو رسیدگی به مساله پساب و ساماندهی رودخانه زاینده رود در جلسات آینده بررسی خواهد شد.
زینلیان با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسات چهارگانه با صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و استانداری رسیدن به مصوبات یکسان و ارائه آن به نهادهای مختلف است، ادامه داد: رسیدن به یک توافق و یک دیدگاه یکسان تنها راهکار فعلی برای حل مشکل زاینده رود است و تا زمانی که مقابل یکدیگر بایستیم و بجای شنیدن سخنان همدیگر، تنش ایجاد کنیم، مشکل زاینده رود حل نخواهد شد.
وی افزود: تاریخ بازگشایی زاینده رود مشخص نیست و هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیدیم.
مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان نیز در این جلسه گفت: ورودی آب طی سه ماهه پاییز ۶۳ میلیون متر مکعب، شرب اصفهان و کاشان ۶۹میلیون متر مکعب، صنعت اصفهان ۱۱ میلیون متر مکعب، کشاورزی اصفهان ۷ میلیون متر مکعب، شرب یزد۱۶ میلیون متر مکعب، شرب و کشاورزی چهار محل و بختیاری ۱۷ میلیون متر مکعب، پایداری جریان آب، زیست محیطی و سایر مصارف ۲ میلیون متر مکعب، تبخیر ۳ میلیون متر مکعب و کل خروجی ۱۲۵ میلیون متر مکعب، کل مصارف ۱۲۱ میلیون متر مکعب ثبت شده است.
وی به برنامه و عملکرد منابع و مصارف سد مخزنی زاینده رود در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: سال جاری بالغ بر ۳۸۵ میلیون متر مکعب بارندگی در ایستگاه کوهرنگ که این رقم سال گذشته با ۴۱۶ میلیون متر مکعب که با کاهش ۷ درصدی و در بلندمدت ۴۸۸ میلیون متر مکعب با کاهش ۲۱ درصدی مواجه بودیم.
وی ادامه داد: ورود آب به حوزه آبریز سال جاری ۷۹ میلیون متر مکعب و سال گذشته ۱۳۰ میلیون متر مکعب بوده که با کاهش ۳۹ درجه و در بلندمدت ۱۷۷ میلیون متر مکعب و با کاهش ۵۵ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
جهش تولید و فروش ذوب آهن اصفهان در ۹ ماهه اول ۱۴۰۰
خبر بعدی
پروژه مکانیزه کردن سیستم بسته‌بندی در نورد ۳۰۰ و ۳۵۰ ذوب‌آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست