کد خبر: 1041902
صنعت

دروازه‌های اروپا به روی محصولات ذوب‌آهن باز شد

نخستین محموله میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان به کشورهای اروپای شرقی صادر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴،  مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب‌آهن اظهار کرد: طی یکسال اخیر شاهد چند اتفاق تاثیرگذار بر بازار فولاد در کشورهای همسایه و منطقه بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به دنبال آن سقوط شدید قیمت فولاد  اشاره کرد.

محمد نورانیان افزود: این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم‌ها، فرآیند صادرات محصولات فولادی را  وارد فاز جدیدی کرد.

وی بیان کرد: در واکنش به این شرایط، استراتژی توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفت و پس از مذاکرات فشرده قرارداد صادرات محموله میلگرد منعقد و محموله مذکور برای اولین بار توسط واگن‌های اروپایی به طور مستقیم از محل کارخانه تا اروپای شرقی حمل شد.

مدیر بازاریابی و صادرات شرکت ذوب‌آهن افزود: امروزه  بیش از گذشته نیازمند تمایز در مقایسه با رقبا هستیم و در این راستا گسترش صادرات به کشورهای اروپایی به دلیل توانمندی‌های ذوب آهن در مقایسه با  سایر رقبا و از طرفی فرصت ایجاد شده برای جایگزینی در برخی بازارهای سنتی رقبای منطقه‌ای، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور پیگیری و تمدید گواهینامه CARES از کشور انگلستان و همچنین اخذ گواهینامه HOMOLOGATION  از کشور آلمان انجام شده است.

لازم به توضیح است شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین و تنها دارنده گواهینامه‌های معتبر یاد شده در ایران، از این پس قادر به صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی خواهد بود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب آهن اصفهان گواهینامه همولوگیشن را دریافت کرد
خبر بعدی
صنعت فولاد کشور روی لبه تکنولوژی حرکت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست