کد خبر: 60103
بورس
بورس در نخستین روز شهریور

شروعی قرمز؛ پایانی سبز/ فلزات اساسی در صدر برترین گروه‌ها

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، یکم شهریورماه) شاخص کل با افزایش ۳۳۷ واحد در کانال یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی متوقف شد و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۱۰۰ واحد افزایش، رقم ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، برپایه معاملات نخستین روز شهریورماه، بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۵ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۴۲۹ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۲ هزار و ۷۸۳ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۱۰۶ هزار و ۴ معامله به ارزش ۹ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۱۳۰ هزار و ۸۳۵ معامله به ارزش ۹ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۴ هزار و ۴۵۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال، گروه کانه‌های فلزی با ۴۴ هزار و ۲۳۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۵۲ هزار و ۴۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با یک هزار و ۶۴۳ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۷۲۶ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۷۰۱ واحد، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۵۲۳ واحد و بانک پارسیان با ۴۸۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۵۶ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۹۱۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه اصفهان با ۷۹۶ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵۸۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۵۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
حضور ذوب‌آهن در سمپوزیوم بین‌المللی «فولاد ۴۰۰»
خبر بعدی
بازدید فرمانده کل سپاه از غرفه گروه جهادی فولادمردان عاشق ولایت ذوب‌آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست