کد خبر: 72503
صنعت
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

صنایع باید از تمام روش‌های بهره‌وری انرژی استفاده کنند

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان، کمبود انرژی را یکی از چالش‌های پیش روی صنایع نام برد و گفت: صنایع باید از تمام روش‌های بهره وری انرژی استفاده کنند تا به مشکل تولید برنخورند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، رضا چینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در تکنولوژی عقب نیستیم و در حال حاضر خط تولید ماشین آلات آجر را داریم که  حتی امکان صادرات آن به کشورهای اطراف هم هست، اظهار کرد: آنچه چالشی برای صنایع شده مسئله مصرف بیشتر انرژی و تولید کمتر است که نه می‌توان صنایع را تعطیل و نه مصرف گاز منازل مسکونی را قطع کرد.

وی به قیمت انرژی برای صنایع اشاره کرد و در مقام مقایسه گفت: در صنعت قیمت هر متر مکعب گاز برابر ۱۰۵ حساب شد که در شهریور ماه این رقم به ۴۵۷ رسیده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: از فروردین تاکنون قیمت انرژی برای صنایع ۴ برابر شده است.

چینی به ارتباط و تعامل خوب خانه صنعت و معدن و تجارت با سازمان فنی و حرفه ای استان اصفهان در راستای رفع کمبود نیروی فنی و با مهارت در بازار امروز خبر داد و افزود: امروز به‌شدت با کمبودنیروی کار در مشاغل فنی مواجهیم و جوانان حاضرند با حداقل حقوق ۳ تا ۴ میلون تومانی پشت میز نشین بشوند اما در صنعت یک جوشکار بامهارت به ماهی ۱۰ میلیون تومان هم حاضر به کار نیست.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های دانشگاهی مانع ارتباط خوب صنعت و دانشگاه شده است، گفت: زمانی صنایع حاضر  تعامل با دانشگاه خواهد بود که مقالات پژوهشی آنها در راستای نیاز سنجی و اهداف همان صنعت باشد نه اینکه برای اینکه مراتب علمی و افزایش تعداد مقالات دانشگاهی باشد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
کرونا، دیدار اول ذوب‌آهن را لغو کرد
خبر بعدی
اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای برای صنایع فولادی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست