کد خبر: 72504
صنعت
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای برای صنایع فولادی اصفهان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در صنایع فولادی استان مثل ذوب آهن، فولاد مبارکه و سایپا طرح صلاحیت حرفه‌ای را به‌منظور ارتقا حرفه‌ای به اجرا درآوردیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، آرش اخوان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعامل خوبی با صنایع فولادی داریم اما از آنجائی‌که این صنایع خود همچون یک دانشگاه صنعتی عمل می کنند بنابراین نیروکار متخصص و فنی دارند و صرفا برای ارتقا مهارت نیروهای آنها می‌توان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای در حوزه تربیت نیروی کار فنی اگرچه کوتاهی کرده است اما دلیل آن عدم استقبال مردم از رشته‌های جوشکاری و تراشکاری است، ادامه داد: وضعیت کمبود نیروهای فنی در بازار کار به حد بحرانی رسیده است که کارخانه داران به‌دنبال آوردن نیرو کار از هند هستند.

درآمد حاصل از صنعت سنگ بیش از صنعت نفت است

وی با بیان اینکه میزان درآمد در صنعت سنگ بیش از درآمد ناشی از نفت است، ادامه داد:  این در حالی است که نیروهای سنگبری‌ها را بیشتر اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

اخوان با اشاره به اینکه در شرکت صنعتی محمود آباد در صنعت سنگ حرکت‌های خوبی را انجام داده‌ایم، گفت: تلاش کردیم بر پایه سفارش محوری به آموزش نیروهای فنی ومتخصص در صنایع اقدام کنیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: در حوزه معدنی به‌طور جدی ورود کردیم  و اصل موضوع ارتباط گیری درست با بخش‌های مختلف است.

وی اعلام کرد:  درحال حاضر با اتحادیه‌های مختلفی از جمله قطعه سازان در عرصه رشته تراشکاری و فلز، موبایل، خودروهای سبک و سنگین و برق خودرو و صنایع غذایی بر پایه سفارش محوری اقدام به آموزش نیرو فنی کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

خبر پیشین
صنایع باید از تمام روش‌های بهره‌وری انرژی استفاده کنند
خبر بعدی
تولید محصولات با کیفیت مورد نیاز بازار از اولویت‌ها‌ی ذوب‌آهن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست