کد خبر: 3010504
صنعت

شروع نوسانی قیمت میلگرد در اولین روز کاری ۱۴۰۳

با اینکه روز اول کاری به نظر می‌رسید نرخ اکثر مقاطع فولادی با ثبات همراه باشد اما با تاثیر افزایش چشمگیر قیمت دلار، برخی کارخانه‌ها با افزایش قیمت اعلام نرخ کردند.
میلگرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، امروز ۵ فروردین شروعِ اولین روز کاری در سال ۱۴۰۳ برای اکثر بازارهای کالایی از بازار بورس گرفته تا بازار رسمی طلا و ارز است، اما طبق اطلاعیه بورس کالا، این بازار از فردا شروع به کار خواهد کرد.

بازار آهن و فولاد آزاد نیز از امروز به صورت رسمی شروع به کار کرده و اعلام نرخ از سمت برخی مبادی فروش از صبح امروز برای مقاطع فولادی آغاز شده است.

نرخ دلار در بازار آزاد با افزایش حدود هزار و ۳۰۰ تومانی نسبت به نرخ روزهای آخر اسفند ۱۴۰۲، در حال حاضر با قیمت ۶۱ هزار و ۸۵۰ تومان در حال معامله است.

در وضعیتی که نرخ دلار رسمی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که مصارف خاص دارد اما دلار غیررسمی که بخش عمده هزینه‌های مردم را شامل می‌شود، با قیمت ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان در حال معامله است. این اختلاف ۵۲ درصدی دستخوش سهل‌الوصلی برای مفسدین اقتصادی است.

همچنین در نخستین روز شروع بازار بورس در سال ۱۴۰۳، شاهد ورود پول حقیقی بود و حجم معاملات خوبی را با توجه به وضعیت نیمه‌تعطیل هفته دوم فروردین‌ماه، تجربه کرد. بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران امروز توانست با رشد ۱.۸۸ درصدی، ۴۱ هزار و ۲۶۷ واحد بالا رود و در ارتفاع دو میلیون و ۲۳۶ هزار و ۳۶۰ واحد قرار گیرد.

شاخص فلزات اساسی نیز با رشد ۲/۵ درصدی در پله یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۷۴۸ واحدی قرار گرفت.

در این میان با تاثیر از افزایش چشمگیر قیمت دلار، با اینکه روز اول کاری به نظر می‌رسید نرخ اکثر مقاطع فولادی با ثبات همراه باشد اما برخی کارخانه‌ها با افزایش قیمت اعلام نرخ کردند.

به عنوان نمونه در بخش میلگرد با وجودی که در ابتدای روز برخی مبادی فروش قیمت از جمله سیرجان حدید و فولاد اطلس بدون تغییر اعلام کردند اما برخی شرکت‌ها ابا افزایش قیمت همراه بودند.

همچنین اعلام نرخ برای انواع سایزهای میلگرد امروز با نوسان زیادی همراه بود، طوری که اکثر سایزها از طرف مبادی فروش اعلام قیمت نشد.

خبر پیشین
عرضه‌های بورس کالا در سال جدید از فردا آغاز می‌شود
خبر بعدی
شروع سبز بورس در سال نو/ شاخص ۴۱۲۶۸ واحد صعود کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست