کد خبر: 90901
صنعت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان خبر داد

سرمایه گذاری بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان در صنعت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: طی دو سال اخیر با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و کرونا، بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت استان اصفهان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب۲۴، ایرج موفق اظهار کرد: یک هزار و ۲۶۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در ۲ سال گذشته در این استان صادر شده است.

وی گفت: در مدت مطرح شده بیش از سه هزار و ۶۰۰ مجوز جدید ایجادی و توسعه‌ای د برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: حدود ۸۱ هزار مجوز صنفی در این مدت در استان صادر شده که مجوزهای ایثارگری صنفی در سازمان و سایر مجوزها توسط اتحادیه‌ها و با نظارت اتاق اصناف صادر شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۲۵ هزار واحد صنفی و حدود ۵۶۰ اتحادیه در سراسر استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

موفق یادآور شد: با توجه به وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این استان،  شرایط خوبی برای سرمایه گذاری صنعتی در اصفهان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته، اصفهان با حدود یک هزار و ۷۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد رتبه نخست را دارد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی، اشتغال پایدار برای حدود ۶۲ هزار نفر از افراد جویای کار در بخش‌های تولیدی استان، ایجاد خواهد شد.

موفق بیان کرد: طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

کوتاهی بانک‌ها در مقابل تسهیلات صنعتگران به کمیته خبرگان بانکی گزارش می‌شود

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: عمده درخواست صنعتگران از کارگروه تسهیلات بانکی، مهلت برای پرداخت بدهی های  بانکی است.

امیررضا نقش گفت: حدود ۲۰ پرونده از صنعتگران، کار آفرینان و بنگاه های اقتصادی با بانک ها مطرح و تصمیم گیری شد.

وی افزود: برای ۸۰ درصد از این پرونده ها تصمیم گیری و سایر طرح ها به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارند.

نقش با اشاره به اینکه ابزارهای قانونی خوبی در اختیار این کارگروه در جهت حمایت از صنعتگران دیده شده است، ادامه داد: بیشترین درخواست مهلت خواستن و بدهی های بانکی صنعتگران بوده است که با مصوبات این جلسه به زودی حل می شود.

وی گفت: منزلت کارگروه تسهیلات بانکی به نوعی است که مصوبات آن الااجرا است در غیر اینصورت  مراجع بالا دستی کمیته خبرگان بانکی برای رسیدگی به کوتاهی بانک ها ورود می کنند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
 اتلاف ۲۵ درصد ظرفیت تولید فولاد/ خسارت ۱۰ میلیارد دلاری به صنایع آهن و فولاد
خبر بعدی
نشست‌های تعاملی هیات مالی و اقتصادی ذوب‌آهن با مدیران عامل بانک‌های کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست