کد خبر: 3010203
صنعت

افزایش ۱۲۴ میلیون تنی ظرفیت تولید جهانی فولاد تا سال ۲۰۲۶

نماینده انجمن جهانی فولاد در یک سمینار تخصصی در چین از بهره‌برداری ظرفیت فولادسازی جهانی به مقدار ۱۲۴ میلیون تن در سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، به نقل از مرکز GMK، نماینده انجمن جهانی فولاد در یک سمینار تخصصی در چین اخیرا اعلام کرده است که ظرفیت فولادسازی جهانی از سال ۲۰۱۴ وارد فاز نسبتاً پایداری شده است و ۱۲۴ میلیون تن ظرفیت جدید در سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۶ به بهره ‌برداری می ‌رسد.

ظرفیت ۲.۵ میلیارد تنی تولید فولاد جهانی در ۲۰۲۳

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به نقل از ژونگ شائولیانگ، نماینده انجمن جهانی فولاد، در سال گذشته میلادی یعنی در ۲۰۲۳ ظرفیت تولید فولاد جهانی به حداکثر ۲.۵ میلیارد تن رسید (پس از سال ۲۰۱۴، برای یک دوره طولانی در ۲.۴۵ میلیارد تن نوسان داشت).

با این حال، به گفته وی به رغم رشد بالقوه آنها در آینده، فرصت های توسعه به دلیل ابتکارات کاهش کربن به تدریج محدود خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است هند و کشورهای بزرگ آسه آن تا سال ۲۰۲۶ به تامین کنندگان اصلی ظرفیت جدید فولاد جهانی تبدیل خواهند شد و تولید کوره بلند در مجموع ۷۰ میلیون تن خواهد بود و جایگزین چین می شود که این نقش را در اختیار داشت.

پیش‌بینی توسعه ظرفیت جدید کوره قوس الکترونیکی فولاد سازان اروپا و خاورمیانه

علاوه بر این، ژونگ خاطرنشان کرد، در سه سال آینده، فولاد سازان در اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه ظرفیت جدید کوره قوس الکتریکی (EAF) را توسعه خواهند داد.

با این حال، وی نسبت به پتانسیل افزایش قابل توجه سهم فولاد تولیدی این مسیر در تولید جهانی در آینده نزدیک ابراز ابهام کرد، زیرا در حال حاضر در پایین ترین سطح خود در ۵۰ سال اخیر قرار دارد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، در گزارش ژانویه OECD، افزایش ۵۷.۱ میلیون تنی ظرفیت جهانی در سال گذشته بالاترین رشد سالانه در دهه گذشته بود.

آسیا ۳۰.۵ میلیون تن یا ۵۳.۳ درصد از این رقم را به خود اختصاص داده است.

چشم انداز تیره تقاضای فولاد و تغییر رو به بالا ظرفیت فولاد از چین به سایر مناطق، چشم انداز نگران کننده ای را برای سال های آینده ایجاد می کند. این همچنین یک مانع بزرگ برای دستیابی به اهداف کربن زدایی این صنعت است.

منبع: آهن نیوز

خبر پیشین
کلید حل مشکلات اقتصادی «تولید» و کلید «جهش تولید»، «مشارکت مردم» است
خبر بعدی
رشد ۲۷ برابری شاخص کل بورس طی یک دهه +نمودار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست