کد خبر: 2052802
معدن
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد

پیش بینی رشد ۱۱ درصدی بخش معدن در برنامه هفتم

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: رشد ۱۱ درصدی برای حوزه معدن کشور در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است که برای تحقق آن نیاز به رفع موانع موجود با همکاری مسوولان مربوطه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، رضا بسطامی اظهار کرد: قوای سه گانه همکاری قابل توجهی برای رشد و توسعه معدن دارند، همکاری بین این سازمان با وزارت صنعت معدن و تجارت نیز مطلوب است، اما اعتقاد داریم که تشکیل وزارت مستقل برای معادن و صنایع معدنی می‌تواند اثربخشی بهتری داشته باشد.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران برنامه ویژه‌ای برای مهار تورم و رشد تولید دارد و از سال گذشته پیرو فرمایش‌های مقام معظم رهبری و تاکید ویژه رییس جمهور بر موضوع توسعه و بهره‌برداری بیش از پیش، مستمر و مداوم حوزه معدن به‌ طور ویژه متمرکز شده‌ است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به برخی اصلاحات در تمدید پروانه‌های بهره برداری از معادن گفت: مطابق با ماده ۲۴ قانون معادن، در هر نوبت که پروانه بهره‌برداری معدن تمدید می‌شود، طبق قانون استعلام باید یک‌بار انجام شود، زیرا موارد تکرار استعلام‌گیری در حوزه معدن موجب بروز مشکلاتی برای معدن‌کاران در زمان تمدید پروانه شده است.

وی اضافه کرد: تمامی برنامه‌های سازمان نظام مهندسی معدن ایران در سامانه صنم بارگذاری می‌شود و همه‌ فرآیندهای آن شفاف است که در این راستا تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی موارد مرتبط با سازمان نظام مهندسی معدن ایران در مقابل دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

خبر پیشین
آیین تجلیل از آزادگان ذوب آهن اصفهان برگزار شد
خبر بعدی
فقط یک درصد تقاضاهای اکتشاف معادن به نتیجه می‌رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست