کد خبر: 1122101
صنعت
بیت الله ستاریان، تحلیلگر بازار مسکن:

۹۰ درصد محصولات صنعت ساختمان، تولید داخل است/ حلقه مفقوده صنعت ساختمان را دریابید

بیت الله ستاریان، استاد دانشگاه و تحلیلگر بازار مسکن در گفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ گفت: در همه جای دنیا، اساس کار ایمن سازی در ساخت و سازها و کنترل این مقوله مهم بر عهده مهندسین ناظر و شهرداری ها است اما در برخی از کشورها بعضاً این مبحث به درستی انجام نمی گیرد.

در دنیا ساختمان بدون بیمه، مفهوم ندارد

وی افزود: در دنیا ساختمان بدون بیمه، مفهوم ندارد اما در کشور ما حلقه مفقوده صنعت ساختمان، نبود شرکت های بیمه گر است که، کلیه فرایند ساخت و ساز را تحت پوشش قرار دهند. ساختمان ها باید دارای شناسنامه باشند و از این طریق پایش دوره ای آنها در بخش های مختلف به شکل تخصصی انجام گیرد اما عموماً روش های کنترلی به جای رویکردهای تشویقی مانند معافیت مالیاتی، فروش مطمئن و…  در این بخش اعمال می شود و از این طریق نرخ تخلفات افزایش می یابد.

وی ضمن تاکید بر نهادینه سازی قوانین در بخش ساختمان سازی به جای اعمال مقررات سختگیرانه افزود: در کشور ما، بیمه ساختمان که صفر تا صد فرایند ساخت و ساز را بر عهده بگیرد،متاسفانه وجود ندارد در صورتی این مبحث مهم در سایر کشورها نهادینه شده است و حتی خدمات آتی ساختمان مانند انواع تعمیرات و … را نیز شرکت‌های بیمه گر می‌پذیرد و انجام می‌دهند.

این صاحب نظر صنعت ساختمان ادامه داد: در صورت بیمه شدن فرایند ساخت و ساز، ساختمانی که یک شرکت پیمانکار می‌سازد به تبع از ایمنی و ارزش بیشتری برخوردار می‌شود و مجموعه پیمانکار خودش سراغ شرکت بیمه گر می‌رود تا در طی مراحل ساخت همراهی و نظارت کامل را داشته باشند. ولی اگر صرفاً  قوانین و مقررات سختگیرانه اعمال شود بعضاً صرفه اقتصادی و محاسبه قیمت تمام شده ساختمان را مدنظر قرار می‌دهند که رویکرد حرفه ای و اخلاقی نیست.

ستاریان تصریح کرد: ۹۰ درصد محصولات مورد نیاز صنعت ساختمان تولید داخل که این موضوع افتخار بزرگی به شمار می‌رود و کیفیت این محصولات حتی از نمونه‌های سایر کشورها نیز بالاتر است و این سبد متنوع محصولات داخلی در صنعت ساختمان نقش کلیدی دارند.

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
هفته نامه آتشکار – شماره ۱۳۶۷
خبر بعدی
تقدیر رئیس قوه قضاییه از ذوب‌آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست