کد خبر: 72203
صنعت
دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان

رونق اقتصادی صنایع فولادی استان، کمتر از حد انتظار

دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: با وجود اینکه صنایع فولادی سهم زیادی در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری داشته اند اما رونق اقتصادی مورد انتظار محقق نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد واعظ برزانی استقرار صنایع پایین دستی را در استان ناکافی دانست و گفت: اگر امروز رونق اقتصادی مورد انتظار در استان را از سوی صنایع فولادی شاهد نیستیم به علت عدم استقرار این صنایع در چارچوب برنامه اقتصادی مبتنی بر آمایش سرزمین است. وی افزود: به عنوان مثال در چارچوب برنامه آمایش سرزمین ، شاهد استقرار صنایع پایین دستی مثل تولید انواع سازه‌های ساختمانی در منطقه شرق اصفهان نبودیم.

دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه وقتی صنعت ایجاد نشود، به خودی خود رشد اشتغالزایی هم نخواهیم داشت، تاکید کرد: در صورتی که استقرار صنایع بر پایه برنامه آمایش سرزمین باشد، استقرار پایدار صنعت را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه صنایع فولادی، فرایند تولید و فناوری و سرمایه گذاری های پایدار را در اقتصاد ملی ترویج می‌دهند، ادامه داد: این صنایع موتور محرک صنایع بالا و پایین دستی و ایجاد کننده فرهنگ فعالیت جمعی در اقتصاد هستند.
واعظ برزانی اظهار کرد: صنایع فولادی نقش مستقیم و غیر مستقیم بر رونق اقتصادی دارد که سهم ارزش افزوده فولادی در تولید ناخالص ملی، اثر مستقیم آن است .

خبر پیشین
افتتاح مرکز پایش سلامت و طب کار ذوب آهن اصفهان
خبر بعدی
توافق نامه سه جانبه اکتشاف آغاز می شود/ برنامه اکتشاف ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست