کد خبر: 1111804
معدن

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدنی

دبیرخانه دائمی جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن وصنایع معدنی (اینوماین) در طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با هدف افزایش ظرفیت‌های دانش‌بنیان کشور در بخش معدن و صنایع معدنی به ایمینو ماموریت داد تا جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین را برگزار کند.

این جشنواره به رسم هرساله با محورهایی مانند مبانی و فناوری‌های نوین معدن (اکتشاف، استخراج‌ وفرآوری) و صنایع معدنی، مدیریت انرژی و آب در معدن و صنایع معدنی، مدیریت و بازاریابی (فروش محصولات معدن و صنایع معدنی)، کاربردهای جدید مواد معدنی و محصولات نوین حوزه معدن و صنایع معدنی، فناوری‌های نوین پشتیبانی از زنجیره معدن و صنایع معدنی (مدیریت معدن، لجستیک، حمل و نقل و غیره)، مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معدن و صنایع معدنی (سیستم‌ها، تجهیزات، خدمات) و بازآفرینی باطله‌ها و پسماند صنایع معدنی و استحصال آنها و غیره برگزار می شود.

از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های معدنی و صنایع معدنی، تجاری‌سازی ایده ‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت است.

مخاطبان چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین از سه گروه دانشگاهیان، فعالان صنعت و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شوند و بر اساس برنامه ریزی های که توسط بخش رویدادهای واحد ارتباطات «ایمینو» انجام شده، تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و زمان اعلام فراخوان ثبت ایده های نوآورانه در سامانه الکترونیکی ایمینو متعاقبا اعلام می‌شود.

ایمینو به عنوان مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی از شهریورماه سال ۱۳۹۹ تلاش کرده با سیاستگذاری، تسهیلگری، شبکه‌سازی و توسعه بازار در راستای ایجاد و خلق استارتاپ‌ها، توسعه کسب و کارهای نوپا و تجاری‌سازی تلاش کند.

گفتنی است سال گذشته و در طول سه روز برگزاری جشنواره اینوماین ۳ تعداد ۴۹ تفاهم‌نامه بین استارتاپ‌ها، نوآوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و صنعتی امضا شد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
تنوع عرضه محصولات در تالار صادراتی بورس کالا
خبر بعدی
تفاهم‌نامه همکاری بین فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان به امضا رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست