کد خبر: 1122704
صنعت
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد:

توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان دارد/ حدود ۳ سال که مطلقاً ریلی وارد نمی‌کنیم

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد که توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان دارد.

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار کرد: با توجه به سیاست گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، هر سال طرح‌های ریلی را مشخص کرده و به صورت متمرکز فرایندهای آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

تکمیل شبکه ریلی کشور در کریدورهای ترانزیتی به صورت متمرکز دنبال می‌شود

وی افزود: رویکرد عمده این طرح‌ها، اساساً تکمیل شبکه ریلی کشور در کریدورهای ترانزیتی آن (شمال جنوب و غرب به شرق) است و همچنین بخش‌هایی که در آن‌ها عملاً نیاز است مبادی ورودی و خروجی کشور به شبکه‌های ریلی متصل شوند را در دست اقدام داریم و این رویکرد حتی در بنادر کشور نیز دنبال می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: اصلی‌ترین خط ریلی که دنبال می‌کنیم مربوط به راه آهن چابهار-زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر است که فاز اول آن (حدفاصل زاهدان-خاش) چند ماه قبل مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و امیدواریم کل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.
خطیبی ادامه داد: طرح‌های دیگر مانند راه آهن رشت به کاسپین، بستان آباد به تبریز، همدان به سنندج و میانه به اردبیل را نیز در دست اقدام داریم تا این طرح‌های مهم به مرحله افتتاح برسند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: اگر چه توسعه ریلی کشور از طریق اَبر پروژه‌های بزرگ با سرعت خوبی در پیش است اما هر یک از این طرح‌های کلان به منابع مالی بسیاری نیاز دارند تا بتوانیم سالانه حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم و این مسیر توسعه را بیش از پیش ارتقاء بخشیم.

بیش از ۷۰ هزار تن از ریل ملی در پروژه‌های گوناگون کشور استفاده شده است

وی بیان کرد: توانمندی مهندسی و قدرت تامین اَدوات، تجهیزات و به ویژه محصول استراتژیک ریل که منحصراً در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود، نقش کلیدی در تجهیز و توسعه خطوط ریلی کشور داشته است و ما بیش از ۷۰ هزار تن از ریل ملی را در پروژه‌های گوناگون کشور استفاده کردیم و ان شاء الله این روند روز به روز توسعه یابد.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: توسعه ریلی کشور وابستگی مستقیم به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان دارد که این محصول استراتژیک توسط تلاشگران این شرکت و با حمایت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی تولید شده است و حدود سه سال که ما مطلقاً ریلی وارد نمی‌کنیم و نیاز مصرفی خودمان را از ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان، تامین می‌کنیم.
وی اضافه کرد: این روند این همکاری کلان ملی که منافع بسیاری در عرصه خودکفایی و توسعه خطوط ریلی دارد ان شاء الله روز به روز گسترش یابد و در کنار تامین نیاز داخل، تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی در بخش صادرات این محصول نیز موفق باشند.
خطیبی با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشورمان حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و با احتساب خطوط فرعی باید به حدود ۲۵ هزار کیلومتر ارتقاء یابد، گفت: در بخش طرح‌های نوسازی و ایجاد خطوط ریلی حدود ۱۰ هزار کیلومتر را عهده دار هستیم که از این میزان حدود ۳۲۰۰ کیلومتر، پیمان سپاری شدند و کار اجرایی در آنها صورت می‌گیرد.
وی افزود: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور همواره سعی کرده حامی ذوب آهن اصفهان و تولید ملی این مجتمع عظیم صنعتی باشد و در این زمینه جلسات بسیاری را در سازمان برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری برای بسته‌های حمایتی و روش‌ها و راهکارهایی که بتواند مشکلات ذوب آهن را به عنوان تنها تولید کننده ریل ملی کشور برطرف کند، برگزار کردیم و این حمایت‌ها همواره از جانب مجموعه ما ادامه خواهد داشت تا این عزیزان توانمندی تولید خودشان را حفظ کرده و ارتقاء بخشند.
انتهای پیام/

خبر پیشین
سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی در بخش معدن، نوید بخش تولید و توسعه
خبر بعدی
تولید ملی در پروژه‌های ملی با افتخار، استفاده می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست