کد خبر: 1120401
فرهنگی و اجتماعی

زوج ذوب آهنی پیشگام علم طب کار ایران درگذشتند

دکتر مجید قناعی سیچانی ملقب به پدر طب کار ایران و همسرش دکتر پروانه کوروش از پیشگامان ذوب آهن اصفهان، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ ، دکتر مجید قناعی سیچانی ملقب به پدر طب کار ایران و همسرش دکتر پروانه کوروش از پیشگامان ذوب آهن اصفهان ، ۲۸ بهمن ماه و سوم اسفند ماه سال دارفانی را وداع گفتند. به بهانه درگذشت این زوج ذوب آهنی پرتلاش ، در مطلب زیر به ویژگی ها و فعالیت های آنها پرداختیم .

دکتر قناعی با روحیه ای خستگی ناپذیر و سرشار از انرژی برای حفظ سلامت کارکنان و طب کار تلاش های بسیاری نمود. وی که مدرک دکترای حرفه ای پزشکی داشت ، تحصیلات تکمیلی طب کار و بهداشت صنعتی خود را در کشور ولز طی نمود و در تاسیس بخش طب کار و بهداشت صنعتی ذوب آهن در کشور ایران که جزو اولین های این حرفه پس از صنعت نفت محسوب می گردد ، نقش بسزایی ایفا کرد .

وی به اتفاق همسر خود خانم دکتر پروانه کوروش اقدامات پژوهشی بسیاری در معادن کرمان و صنعت ذوب آهن اصفهان در زمینه بهداشت شغلی انجام داد و از خود آثار و مقالات متنوعی در زمینه حذف عوامل زیان آور محیط کار و طب صنعتی به ویژه پیشگیری از بیماری سیلیکوزیس بر جای گذاشته است.

این پیشگام ذوب آهنی به همراه همسر خود در بخش طب کار ذوب آهن اصفهان پس از سالها خدمت صادقانه به افتخار بازنشستگی نایل گردیدند . دکتر مجید قناعی شرکت خدمات طب کار فولاد بهداشت نقش جهان را در سال ۱۳۷۴ تاسیس نمود و به ارائه خدمات طب کار ، بهداشت صنعتی و محیط زیست در کارخانه ذوب آهن و صنایع استان اصفهان پرداخت. وی در عرصه بین المللی نیز در دپارتمان های متعدد بهداشت و ایمنی عضویت داشت و چهره ای شناحته شده به شمار می رفت.

دکتر قناعی پس از سالها تلاش در زمینه سلامت کار کارگران در روز جمعه مورخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی پس از طی دوران بیماری و کهولت در شهر اصفهان در بیمارستان الزهرا دار فانی را وداع گفت و همسر وی نیز به دلیل وابستگی عاطفی به نامبرده در سن ۹۱ سالگی در روز سوم اسفندماه چشم از جهان فروبست.

ضایعه درگذشت این زوج پرتلاش ذوب آهنی را به خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان و جامعه بهداشت حرفه ای و طب کار ایران تسلیت عرض می نماییم .

انتهای پیام/

خبر پیشین
۲۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط ایمیدرو در کشور انجام شد
خبر بعدی
ذوب آهن اصفهان قهرمان بدمینتون مسابقات دستگاه های اجرایی استان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست