کد خبر: 1101502
صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

بهبود جایگاه جهانی ایران در فولادسازی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران رتبه هفتم تولید فولاد در جهان را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید رضا فاطمی امین در  مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی به روش گرم در دهمورد آباده طشک شهرستان بختگان فارس اظهار کرد: وضعیت ایران در جهان در حوزه فولاد بهبود یافته و ایران رتبه هفتم دنیا برای تولید فولاد را کسب کرده است، این در حالی است که پیش‌تر ایران رتبه ١٠ جهان را داشته است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد توجه وزارت صمت است استفاده از نیروهای انسانی بومی در طرح‌های اقتصادی است از این رو انتظار می‌رود که در این طرح اقتصادی نیز از نیروهای بومی استفاده شود.
بنا بر اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، طرح صنعتی آهن اسفنجی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با ظرفیت یک میلیون تن در سال و اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار و زیربنا ۳۰ هکتار در شهرستان بختگان احداث می‌شود.
براساس پیش‌بینی‌ها این طرح تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری خواهد رسید و برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

ایزدی با اشاره به کاربرد محصولات تولیدی این طرح در فولاد سازی (شمش و بیلت فولادی) اضافه کرد: ضرورت اجرای این طرح صنعتی در راستای تکمیل زنجیره درون استانی، ایجاد اشتغال، رفع محرومیت، ایجاد رونق اقتصادی، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و کمک به رشد اقتصادی هشت درصدی است.
ایزدی تصریح کرد: طرح صنعتی آهن اسفنجی از جمله طرح‌های بزرگی است که به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی و کمک به پایداری تولید در راستای تکمیل زنجیره فولادی در سایر صنایع وابسطه استان فارس و استان‌های مجاور آن موثر خواهد بود.

آهن اسفنجی، محصولی حاصل از احیای مستقیم سنگ آهن است که دارای عیار بالای آهن بوده و یکی از دلایل رواج آهن اسفنجی، کمبود ضایعات آهن و افزایش قیمت آن و مشکلات زیست محیطی است. لذا آهن اسفنجی جایگزین مناسبی برای ضایعات آهن بوده بنابراین می‌توان درصد بالایی از مواد اولیه جهت تامین ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی را بجای استفاده از ضایعات، از طریق آهن اسفنجی تامین کرد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
فرهنگ مقاومت در تمام جهان از شهید سردار سلیمانی تاثیر گرفته است
خبر بعدی
کاهش خام‌فروشی سنگ‌آهن و افزایش تولید فولاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست