کد خبر: 1051701
صنعت
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

زنجیره تامین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن تشکیل شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی بین وزارتخانه‌های راه و صمت از جایگزینی سیمان آمیخته به جای سیمان پرتلند در ساخت و سازها خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمدمهدی حیدری اظهار کرد: زنجیره تامین ‌۲ نهاده ساختمانی مهم پرمصرف در ساخت‌وسازها یعنی سیمان و فولاد با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که مقرر شده سیمان ‌آمیخته جایگزین سیمان پرتلند شود، افزود:‌ سیمان آمیخته از منابع طبیعی مانند پوزولان و سرباره و … تهیه می‌شود که مصرف این نوع از سیمان تا ۳۰ درصد سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و آلودگی محیط‌زیستی نیز ندارد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اشاره به اینکه در دنیا ۴۰ نوع سیمان تولید می‌شود، گفت: در ایران کمتر از ۱۰ نوع سیمان تولید شده و در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد که ضرورت دارد تا بر تنوع تولید انواع سیمان‌ها افزوده شود.

حیدری با بیان اینکه در توافق وزارت راه و وزارت صمت، گروهی از مصرف ‌کنندگان دسته‌بندی شده‌اند، تصریح کرد:  بزرگترین مصرف‌کننده سیمان خود وزارت راه و شهرسازی است، وزارت صمت هم راهبری صنایع را برعهده دارد و صنعتگران نیز در این زنجیره حضور دارند تا سیمان‌های آمیخته جایگزین سیمان‌های پرتلند شود.

وی با اشاره به تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن توسط ذوب آهن اصفهان ،‌گفت:‌ زنجیره تامین مصالح ساختمانی به نحو مناسبی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شکل می‌گیرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که در خصوص تامین مصالح مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
پردیس‌های صنعتی و معدنی در کشور راه‌اندازی می‌شود
خبر بعدی
بر وفاداری خود با آرمان‌های سرخ شهادت پای می‌فشاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست