کد خبر: 01040102
صنعت

تاسیس و تجهیز کارگاه سرویس و تعمیر ولوهای صنعتی ذوب‌آهن اصفهان

کارگاه سرویس و تعمیر ولوهای صنعتی ذوب‌آهن اصفهان با هدف استفاده بهینه از منابع داخلی و کاهش وابستگی به تولیدکنندگان خارجی تأسیس و تجهیز شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمدرضا امین صبوری مدیر مهندسی تولید و توزیع برق شرکت ذوب‌آهن گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی ولو در واحدهای این مدیریت، چه از نظر تنوع اندازه و چه از نظر تنوع فشار کاری مورد استفاده قرار می گیرد، پیشنهاد تاسیس و تجهیز کارگاه سرویس و تعمیر ولوهای صنعتی کارخانه ذوب آهن اصفهان از طرف پرسنل این مدیریت در نظام پیشنهادات ارائه و مورد استقبال قرار گرفت.
امکان سنجی اجرای پروژه توسط کارشناسان نیروگاه حرارتی
وی افزود: به همین دلیل در این پروژه، مدیریت مهندسی تولید و توزیع برق پیش قدم شد و با همکاری شرکت مهندسی و پویش ساخت به صورت پایلوت، طرح را برای ولوهای منتخب نیروگاه های حرارتی و مرکزی اجرا کرد.
مدیر مهندسی تولید و توزیع برق شرکت ذوب‌آهن افزود: مطالعات و امکان سنجی اجرای این پروژه توسط کارشناسان نیروگاه حرارتی همکاران ملک محمدی، سعیدی و جواهران انجام شد.
وی گفت: این تیم کارشناسی پس از رایزنی ها و برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان شرکت مهندسی و پویش ساخت نقشه راه این پروژه را در قالب کار گروهی تدوین کردند.
امین صبوری بیان کرد: محور اصلی فعالیت این کارگاه، بازسازی و احیاء ولوهای از رده خارج با استفاده از توان متخصصین داخلی و کمترین هزینه تعریف شد.
وی بیان کرد: با فعالیت کارگاه ولو از زمان آغاز پروژه صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای برای کارخانه حاصل شده است.
زیرساخت‌های سرویس ولو مهیا شده است
عبدالرضا توکلی معاون تولید مدیریت تولید و توزیع برق نیز در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از شروع کار این کارگاه، اکثر ولوهای قابل سرویس و بازسازی در کارخانه اسقاط و ولو نو خریداری یا برای تعمیر برون سپاری می شد.
وی افزود: در حال حاضر در بخش‌های مختلف با ولوهای اسقاطی روبرو هستیم که با سرویس می‌توانند مجددا استفاده شوند. با پیگیری‌های صورت گرفته زیرساخت‌های سرویس ولو مهیا شده است و در گام بعدی تعمیرات ولو هم در این کارگاه انجام می‌شود.
سرویس و بازسازی ولو دروازه ای ۱۰۰۰ آب سیرکوله نیروگاه حرارتی
معاون تولید مدیریت تولید و توزیع برق ذوب‌آهن اظهار کرد: در حالی که برای رفع محدودیت‌های تولید برق در نیروگاه حرارتی، تصمیم بر خرید ولوهای پروانه‌ای دیگ بخار گرفته شده بود، با تلاش و همراهی کارکنان تعمیرات نیروگاه حرارتی و تلاشگران کارگاه ولو با موفقیت سه عدد از این ولوها سرویس و تحویل بهره بردار شدند. وی گفت: سرویس و بازسازی ولو دروازه ای ۱۰۰۰ آب سیرکوله نیروگاه حرارتی هم بخش دیگری از فعالیت این کارگاه است.
انتهای پیام/
خبر پیشین
جهاد ذوب‌آهن در جبهه صنعت
خبر بعدی
ثبت رکورد تولید ۷۵۰ تن H۱۸ در یک شیفت به همت جهادگران ذوب‌آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست