کد خبر: 121901
صنعت
استاندار اصفهان

ذوب آهن اصفهان، بازوی اجرایی استان در انتقال آب از خلیج فارس

استاندار اصفهان گفت: ذوب آهن و فولاد مبارکه در انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان از بازوان اجرایی به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه انتقال آب از خلیج فارس یک ضرورت است، گفت: با توجه به شرایط موجود آب در استان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این طرح با کمک صنایع بزرگ استان صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: اصفهان از صنایع متعددی برخوردار است که به منظور حفظ پایداری آن و در جهت توسعه اقتصادی استان تاکنون برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز صنایع با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند، اعلام کرد: ما در کمیته های متعدد بدنبال شناسایی چالش ها و رفع آن و هموار کردن مسیر برای فعالان اقتصادی هستیم و با اقدامات انجام‌شده در یک سال اخیر، توانسته‌ایم سهم خود را در توسعه و پیشرفت کشور پررنگ‌تر کنیم.

طرح انتقال آب خلیج فارس یکی از مهم ترین طرح‌هایی است که در دوران تحریم با تلاش متخصصان داخلی به اجرا درآمده است. این طرح در فاز نهایی بیش از ۸۰۰ کیلومتر است که در فاز نخست آن به طول ۳۰۵ کیلومتر افتتاح شده و این مسیر تا مس سرچشمه (کرمان) و از آنجا به یزد و چادرملو امتداد می‌یابد.

فاز دوم، طرح انتقال آب به معدن مس سرچشمه است و سپس فاز سوم آن به معدن چادرملو می‌رسد. در اجرای این طرح بیش از یک هزار نیروی متخصص ایرانی دخیل هستند و تلاش شبانه‌روزی می کنند.همچنین اشتغالزایی طرح، در دوران ساخت آن به ۱۴ هزار نفر می‌رسد و مدت زمان اجرای آن ۶۰ ماه برآورد شده است.
بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده است، تامین منابع مالی خط سوم از محل سرمایه گذاری شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و پالایشگاه اصفهان برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
 تاکید بر تسریع در اجرای پروژه پساب ذوب آهن اصفهان
خبر بعدی
ذوب‌آهن ۴- آلومینیوم صفر| جشنواره گل‌ و کارت‌های قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست