کد خبر: 112101
صنعت

تاریخ مصور ذوب‌آهن نشان از پیشرفت عظیم این صنعت دارد

مشاور عالی ذوب آهن گفت: هم اکنون بیش از 50 سال از فعالیت ذوب آهن اصفهان می‌گذرد که اگر تاریخچه مصور آن را طی 5 دهه گذشته بنگریم درصد و سرعت پیشرفت بعد از انقلاب غیر قابل تصور است.

سیروس موتمن در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، در ارتباط با نقش انقلاب اسلامی در رشد صنعت اظهار کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه صنایع فولاد و ساخت تجهیزات فولادی با رشد بالایی مواجه بوده است.

وی بیان کرد:  قبل از انقلاب ۵۵۰ هزار تن فولاد در سال تولید می‌شد که  بعد از پیروزی انقلاب به دنبال اجرای طرح‌های توسعه و دسترسی به تکنولوژی نوین این رقم به بیش از ۲۷ میلیون تن در سال رسید.

مشاور عالی ذوب آهن ادامه داد: در عرصه ساخت تجهیزات داخل در قبل از انقلاب حدود ۳۵ درصد کل تجهیزات بود که بعد از پیروزی انقلاب بالای ساخت تجهیزات داخل به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ذوب آهن در ابتدا تحت مشاوره کارشناسان روس اداره می‌شد، گفت: آخرین روزی که از وجود کارشناسان روس استفاده کردیم ۱۶خرداد سال ۶۴ بود که در اوج جنگ تحمیلی قرار داشتیم و کارشناسان روس کشور را برای همیشه ترک کردند و با اتکا به عوامل اجرایی داخلی توانستیم به خودکفایی دست یابیم.

موتمن گفت: سالانه نمایشگاه‌هایی از خودکفایی و بومی‌سازی ساخت قطعات صنعتی برپا می‌شود، هر سال شاهد پیشرفت‌های زیادی در صنایع مختلف هستیم که نتیجه استفاده از توان داخل است.

وی اظهار کرد: به دنبال تصویب قانون حداکثر ساخت داخل طی سال‌های ۷۷و ۷۸ مقرر شد که ساخت داخل تجهیزات بخش فولاد در پروژه‌ها باید بیش از ۵۱ درصد باشد که هم اکنون با توجه به توسعه صنایع فولادی در کشور بیش از ۸۰ درصد ساخت داخل داریم.

موتمن افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه بهره وری از بزرگترین کارخانه تولید فولاد به روش کوره بلند مانند ذوب آهن فولاد زرند کرمان شاهد ساخت تعدادی از تجهیزات و اسکلت فلزی داخل بودیم و همچنین با حصور کارشناسان داخل شاهد بهره برداری از آن هستیم.

مشاور عالی ذوب آهن اعلام کرد: علاوه بر این با اجرای طرح توسعه در ذوب آهن اصفهان و با حضور طراح‌های داخل شاهد تولید ۱.۹  میلیون تن و ۳.۴ میلیون در سال در ذوب آهن اصفهان هستیم.

وی گفت: همچنین طرح‌های توسعه احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن فولاد در سال است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
زنجیره فولاد کشور از معدن تا محصول نهایی به فولادی‌ها سپرده شود
خبر بعدی
اصفهان قطب صنعت فولاد و پتروشیمی و نساجی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست