کد خبر: 112002
صنعت
معاون قضایی دادستان کل کشور:

زنجیره فولاد کشور از معدن تا محصول نهایی به فولادی‌ها سپرده شود

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: به وزرای دولت قبل گفتم و به وزرای دولت جدید هم عرض می‌کنم که امتحان کنند و شش ماه زنجیره تولید را به خود فولادی‌ها بسپارند و نتیجه آن را ببینند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سعید عمرانی با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در سومین نمایشگاه ملی فولاد ایران به خبرنگار ما گفت: زنجیره فولاد کشور یک خانواده بزرگ است و حل شدن مشکلات آن در بخش‌های گوناگون همدلی و هم افزایی جمعی کلیه اعضای این خانواده را می‌طلبد.

وی افزود: بر اساس فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب که به صراحت فرمودند بنده زیاد با مداخله دولت موافق نیستم، فولادی‌ها نیاز است در این بخش پیشران باشند، بنابراین توصیه می‌کنم یک کنسرسیوم واحد از انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف ایجاد و یک صدا با هم درخواست کنند که این صنعت قیم نمی‌خواهد و زنجیره فولاد کشور از معدن تا محصول نهایی به خود فولادی‌ها سپرده شود، دولت مالیات و استاندارد خودش را داشته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: به وزرای دولت قبل گفتم و به وزرای دولت جدید هم عرض می‌کنم که امتحان کنند و شش ماه زنجیره تولید را به خود فولادی‌ها بسپارند و نتیجه آن را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: بنده نجات صنعت فولاد کشور و متعادل شدن آن را  در گرو این می‌دانم که از هرگونه قیمت گذاری دستوری فاصله گرفته شود.

عمرانی اظهار کرد: برخی از پروانه‌های معادن تمدید نشد و این موضوع وقفه‌ای را در تامین پایدار مواد اولیه ایجاد کرد، البته آن بخشی که مربوط به قوه قضاییه است سریعاً پیگیری و حل می‌شود تا کارخانه‌ها بتوانند با ظرفیت کامل از از مواهب خدادادی کشور برای تولید محصول بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تولید ریل ملی در ذوب آهن یک افتخار ملی برای تک تک ایرانیان است، گفت: از گذشته ذوب آهن اصفهان را می‌شناسم، این مجتمع عظیم صنعتی یک برند ملی و آبروی کشور است و باید حفظ شود.

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
قراردادهای بلندمدت برای تأمین پایدار مواد اولیه ذوب‌آهن را دستور کار داریم
خبر بعدی
تاریخ مصور ذوب‌آهن نشان از پیشرفت عظیم این صنعت دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست