کد خبر: 111604
صنعت
رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد

فرصت مغتنم جشنواره ملی فولاد برای تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو جشنواره ملی فولاد را فرصتی مغتنم برای تولید کنندگان و تامین ‌کنندگان  این حوزه دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، وجیه اله جعفری در آستانه برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در دهه فجر امسال گفت: این رویداد میزبان شرکت‌هایی است که علاوه بر بومی سازی در ساخت تجهیزات و جلوگیری از خروج ارز، در زمینه تولید دانش شامل طراحی، ساخت، مهندسی معکوس و… نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

وی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به عنوان سازمان سیاست‌گذار، در راستای اهداف کلان وزارت صنعت معدن و تجارت، طی دو سال اخیر با همکاری بخش خصوصی تلاش کرده به صورت منسجم و هدفمند موضوع بومی‌سازی را راهبری و هدایت کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: بخش مستقلی در ایمیدرو در ارتباط نزدیک با انجمن تولید کنندگان فولاد و اعضای آن در حوزه تولید، مهندسی، طراحی و ساخت شکل گرفت که خروجی اقدامات و همکاری‌های انجام شده در پلتفرومی واحد با عنوان سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اکنون ده‌ها هزار قطعه بومی شده در قالب فرصت‌ها و توانمندی‌های داخل در سامانه جامع بومی سازی منعکس شده است و این تولیدات بومی شده، پس از بررسی‌های لازم، پایش می‌شوند و در صورتی که از ویژگی‌های تعریف شده (کیفیت، استاندارد و….) برخوردار شوند، با همکاری ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد، مورد حمایت قانونی وزارت صنعت معدن و تجارت قرار می‌گیرند.

جعفری خاطرنشان کرد: در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران شرکت‌های پیشرو در بومی سازی، آماده نمایش دستاوردها و عقد قرارداد با طرحان و سازندگان داخلی هستند و بنابراین جشنواره و نمایشگاه سال جاری، فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان و تأمین برای زنجیره آهن و فولاد و دولت نیز پشتیبان و پیگیر این موضوع است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
جهش ۹۰ درصدی صادرات محصولات معدنی در ۹ ماهه امسال
خبر بعدی
پیشگامان ذوب‌آهن اصفهان، جریان سازنده این شرکت را در صنایع کشور جاری ساخته‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست