کد خبر: 62203
صنعت
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان:

برداشت ذوب‌آهن از آب زاینده‌رود تا ۳ سال آینده کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان از کاهش برداشت آب از زاینده‌رود و جایگزینی پساب به‌جای آن تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، منصور یزدی زاده با اشاره به کاهش تولید چدن به علت کمبود آب در شرکت ذوب آهن گفت: با اجرای طرح استفاده از پساب به‌جای آب زاینده رود که به روش BOT عملیاتی می‌شود تا سه سال آینده میزان برداشت آب از رودخانه زاینده رود کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه میانگین فعلی تولید چدن ۷۵۰۰ تن در روز است، گفت: پیش بینی ما از تولید چدن به‌طور میانگین روزانه ۸۵۰۰ تن است که به علت کمبود آب هنوز به این رقم نرسیدیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال روند خوبی در تولید چدن داشتیم، ادامه داد: طبق برنامهر‌یزی‌های انجام شده باید در سال ۱۴۰۰، بیش از ۳ میلیون تن چدن تولید کنیم که اگر روند کمبود آب ادامه دار نشود تا عدد ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تن می‌رسیم، اما درصورت تامین نشدن آب مورد نیاز این رقم محقق نمی‌شود.

یزدی‌زاده افزود: ذوب‌آهن هم اکنون بخشی از آب مورد نیاز خود را از پساب تامین می‌کند و طبق قانون امکان برداشت یک مترمکعب در ثانیه از آب زاینده رود را دارد که البته هم اکنون ۴۵ درصد دیماند تعیین شده، برداشت می‌کنیم که این رقم پاسخگوی تولید فعلی است.

وی با اشاره به اینکه در تولید فولاد با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: ما برای حفظ درآمد به دنبال تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و همچنین بازار‌های صادراتی هستیم که البته در سال ۹۸ صادرات روند مطلوبی داشت که امیدواریم  امسال نیز این روند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
ذوب‌آهن با حداکثر توان در خدمت توسعه سیستم حمل ریلی کشور است
خبر بعدی
ذوب‌آهن اصفهان یاری‌رسان دولت در تأمین مسکن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست