کد خبر: 99091103
صنعت
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان:

برای تولید انواع ریل، راه بسیار دشواری را طی کردیم

چندی پیش گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد و با این گواهینامه دیگر پرونده تمام انتقادات برای ریل ذوب آهن اصفهان بسته شد.

به گزارش خبرگزاری ذوب ۲۴، مهرداد تولاییان، معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب، گفت: جرقه تولید ریل از سال ۱۳۷۲ در ذوب آهن زده شد اما ترکیبی از تجربه و تعهد باعث شد تا این شرکت موفق به تولید ریل استاندارد شود و این محصول را راهی بازار کند.

تولاییان، افزود: برای تولید انواع ریل، راه بسیار دشواری را طی کردیم و امروز بر اساس استاندارد، تلرانس این محصول میکرونی است و صادرات این محصول می تواند برای ذوب آهن درآمد ارزی خوبی به همراه داشته و بخش زیادی از مشکلات این واحد تولیدی را برطرف کند.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، تصریح کرد:  به محض تامین نیاز داخل و در صورت نبود متقاضی به سراغ صادرات خواهیم رفت. اما با توجه به این که دولت در سال آخر خود قرار دارد به شدت بحث توسعه ریلی را پیگیری می کند، اگر در ادامه نیز این توسعه در اولویت باشد همچنان نیاز داخل را تامین خواهیم کرد. در غیر این صورت ذوب آهن آمادگی لازم برای صادرات را دارد.

تولاییان تاکید کرد: در حال حاضر تنها مانع برای صادرات ریل ذوب آهن نیاز داخلی است، در غیر این صورت هیچ مشکلی در زمینه های فنی و بازرگانی وجود ندارد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان، گفت: شاید برای صادرات ریل، الزاما به سمت بازارهای فعلی نرویم، اما در حال رصد بازارها هستیم، حتی در این مدت جلسات و سفارشاتی داشتیم اما اعلام کردیم باید نیاز داخل را تامین کنیم.

تولاییان در خصوص برنامه ریزی برای افزایش تولید، گفت: افزایش تولید در شعار آسان است و در اجرا کار سخت می شود زیرا تناژ کیلو کیلو افزایش پیدا می کند نه تن تن. به همین دلیل افزایش ظرفیت نیازمند برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهریور ماه آمار تولید ۷ هزار تن ریل را ثبت کردیم. از سویی دیگر موجودی انبارها امروز ۵۵۰۰ هزار تن ریل تایید شده است که آماده حمل و نصب است. البته ذوب آهن تولید ۱۰۰ هزار تن ریل را برای سال ۹۹ هدف گذاری کرده است تا با تحویل آن توسعه خطوط ریلی با سرعت انجام شود.

خبر پیشین
اقدامات ذوب آهن اصفهان در مسیر جهش تولید
خبر بعدی
صادرات سنگ آهن به ضرر فولادسازان تمام می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست