کد خبر: 2011702
صنعت
میثم مهرپور کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

شرط اول تحقق تولید، فراهم بودن زیرساخت‌ها است/ تصمیم‌گیری هم‌افزا، رشد تولید را تسریع می‌کند

میثم مهرپور کارشناس اقتصادی گفت: به واسطه رشد تولید و افزایش عرضه محصولات و خدمات، مهار تورم عملیاتی می‌شود لذا مهار تورم و رشد تولید مکمل یکدیگر هستند.

میثم مهرپور کارشناس اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی ذوب۲۴ اظهار کرد: اگر بتوانیم در اقتصاد،تورم را مهار کنیم طبیعی است که میزان سرمایه گذاری و ورود منابع به سمت تولید افزایش می یابد و نهایتاً رشد تولید محقق می گردد.

مهار تورم و رشد تولید مکمل یکدیگر هستند

وی افزود: از سوی دیگر به واسطه رشد تولید و افزایش عرضه محصولات و خدمات، مهار تورم عملیاتی می شود لذا مهار تورم و رشد تولید مکمل یکدیگر هستند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان به حضور پر رنگ تر مردم در عرصه اقتصاد تاکید زیادی داشتند. متاسفانه یکی از مشکلات اقتصاد ما این است که حجم بالایی از منابع در اختیار مردم قرار دارد، در صورتی که نیاز است این سرمایه ها در فرایند تولید به کالا و خدمات تبدیل شود تا رشد تولید در بخش های مختلف اجرایی گردد.

مهرپور خاطر نشان کرد: شرط اول تحقق تولید، فراهم بودن زیرساخت ها و پیش نیازهای تولید می باشد که یکی از آنها انرژی است و باید به صورت پایدار در خدمت تولید قرار بگیرد و این رویکرد به برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد.

اهمیت جریان پیوسته تولید

وی ادامه داد: سه بخش پیش تولید، تولید و پسا تولید به عنوان یک جریان پیوسته برای حصول بازدهی اقتصادی مطرح می باشند و بنابراین هرگونه اختلال در این فرایند آسیب زا است. به عنوان مثال اگر منابع کافی برای تولید وجود نداشته باشد، زیرساخت ها فراهم نمی شود و یا اینکه اگر تولید محقق شود اما بازارهای فروش آن به هر دلیلی مهیا نباشد، فرایند تولید و ارزش آفرینی شکست می خورد.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سالیان متمادی است که تولید را اولویت اصلی کشور قرار داده اند لذا نیاز است کلیه بخش های کشور در مسیر تحقق رشد تولید با هم افزایی بالا، ثابت قدم باشند.

وی گفت: اگر جایی تناقض و تفاوتی  بین تصمیم گیری بخش های مختلف وجود داشت حاکی از این است که رشد تولید با چالش مواجه می شود لذا نیاز است رویکردها اصلاح شود و دولت و مجلس در کلیه تصمیم گیری رشد تولید را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

 

خبر پیشین
پایان هفته سبزپوش برای بورس
خبر بعدی
گزارش مشروح مدیرعامل ذوب‌آهن به رئیس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست