کد خبر: 92801
صنعت
نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی اصفهان:

ذوب آهن اصفهان علت شکل گیری فولاد مبارکه شد

نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان قدمت بالایی دارد و مادر صنعت است و فولاد مبارکه از درون مجموعه ذوب آهن رشد کرده و در واقع زیر مجموعه آن محسوب می‌شود.

مصطفی رناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار کرد: صنعتی شدن اصفهان از زمان پهلوی شکل گرفته است و ذوب آهن قدمت بالایی دارد و صنعتگران ذوب آهن، فولاد مبارکه را تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه ذوب آهن و فولاد مبارکه از بعد انقلاب با رویکرد اقتصاد  دولتی به فعالیت خود ادامه دادند و همین مسئله بیش از اینکه برای آنها مزیت باشد، آسیب‌زا بود، ادامه داد: تقویت تکادو در ذوب آهن و توکا از سوی فولاد مبارکه و شرکت‌های وابسته به آنها باعث تضعیف بنیه این دو صنعت بزرگ شد .

عضو سابق هیئت مدیره اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه ذوب آهن خدمات ارزشمندی را طی سالیان سال فراهم ساخته است و باید قدرت خود را که در این سالها به علت یوق دولتی ضعیف کرده بازیابی کند، افزود: طرح قبل انقلاب ذوب آهن خیلی گسترده و توسعه یافته تر ترسیم شده بود به این صورت که میزان تولید را به ۱۰ میلیون تن برسانند اما با تحکیم نگاه دولتی به آن نتوانست به آن میزان رشد دست یابد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل ذوب آهن در رشد اقتصادی استان و کشور گفت: تلفیق فولاد مبارکه در دل ذوب آهن و یکی کردن این دو صنعت نیازمند مدیریت قوی با بینش بین المللی است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
۳ افتتاح از جنس مس و فولاد در بورس کالا
خبر بعدی
ذوب‌آهن به یک هشتم نهایی رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست