کد خبر: 1122003
صنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آمار کلان، گویای حرکت رو به رشد صنعت است

وزیر صمت با تاکید بر اینکه آمار کلان گویای اقدامات خوب و حرکت به سمت رشد است، گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رشد ۵ درصدی صنعت در ۹ ماهه امسال بودیم و رشد بخش معدن هم پس از چند سال، مثبت شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید رضا فاطمی امین در آیین آغاز دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بزرگترین ثروت یک کشور سازمان‌های آن هستند، اظهار داشت: تشکل‌ها و سازمان‌ها فعالیت‌های اصلی را انجام می‌دهند و حاکمیت می‌تواند اهداف مشترک را ترسیم و زیرساخت را فراهم کند و با ایجاد تسهیل‌گری و انجام نظارت به ایجاد سازمان‌های قوی کمک کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همدلی و تعامل با اتاق‌های بازرگانی برقرار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد، زیرا برای انتخابات، اقدامات گسترده‌ای انجام شد که امیدواریم سرآغاز یک تحول جدید باشد تا اتاق‌ها با یکدیگر و در همکاری با حاکمیت به اعتلای اقتصاد کشور کمک کنیم.

وزیر صمت در پایان و با تاکید بر اینکه آمار کلان گویای اقدامات خوب و حرکت به سمت رشد است، اعلام کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رشد ۵ درصدی صنعت در ۹ ماهه امسال بودیم و رشد بخش معدن هم پس از چند سال، مثبت شده است.

وی افزود: صادرات در سال جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است و همچنین، در بخش واردات ۱۶.۹ درصد رشد داشتیم که بخش عمده آن مربوط به کالاهای واسطه ای و سرمایه‌ای است.

فاطمی امین بیان کرد: در سال جاری ۱۶ درصد واردات کالاهای واسطه‌ای و ۵۱ درصد کالای سرمایه‌ای رشد داشته در حالی که واردات محصولات مصرفی ۸ درصد کاهش را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
«فولاد» صدرنشین بازار فیزیکی بورس کالا
خبر بعدی
ارائه تسهیلات به هسته‌های نوآور و فناور بخش معدن و صنایع معدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست