کد خبر: 1121701
صنعت
نادر سلیمانی، عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران مطرح کرد

صنعت فولاد آماده سرمایه گذاری در بخش تامین انرژی

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران تاکید کرد که صنعت فولاد آماده سرمایه گذاری در بخش تامین انرژی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، نادر سلیمانی، عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی ذوب ۲۴ گفت: صنعت فولاد ایران در سال ۱۴۰۱ با وجود نامهربانی‌هایی که به واسطه قطعی برق و گاز متحمل شد، اثبات کرد همچنان در ریل تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ حرکت می‌کند و به دورنمای تعریف شده متعهد است.

صنعت فولاد دین خودش را به انقلاب، کشور و توسعه اَدا کرده است

وی افزود: همچنان کمبود ۲ هزار مگاوات برق به قوت خودش باقی است که جامعه فولاد برای سرمایه گذاری در این بخش و همچنین در زمینه توسعه میعانات گازی اعلام آمادگی کرده است، در نتیجه می‌توان گفت صنعت فولاد دین خودش را به انقلاب، کشور و توسعه اَدا کرده است.
عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران ادامه داد: از مسیر هم افزایی بین تولید کنندگان فولاد و وزارتخانه‌های نفت و نیرو، این گلوگاه بزرگ (انرژی) ان شاء الله برطرف می‌شود و سرمایه گذاری‌های انجام شده برای تولید، در مسیر بهره وری بیشتر قرار می‌گیرد.
وی افزود: انرژی گاز کشور باید در ساخت و توسعه آن مصرف شود نه در سوخت کشور، متاسفانه مصرف بی رویه گاز حداقل چهار برابر استاندارد جهانی است و اگر برنامه ریزی درستی در این خصوص انجام نشود همواره مشکل قطعی گاز در فصل سرد سال هم وجود دارد. از طرف دیگر با قطع برق صنایع، انرژی موردنظری که باید در ساخت کشور مصرف شود را تبدیل به سوخت کردند.
این صاحب نظر صنعت فولاد کشور تصریح کرد: مهمترین چالشی که تا سال ۱۴۰۱ در جامعه صنعتی کشور حاکم بوده، مربوط به مشکلات تنظیم بازار است که تولید کننده و مصرف کننده از این رویکرد بسیار آسیب دیدند بنابراین دولت برای حل این مشکل، پیشنهاد تشکیل سازمان بازرگانی را به مجلس ارائه کرده است و ما به عنوان جامعه فولاد امیدواریم این مشکل به صورت اساسی حل شود.
سلیمانی اضافه کرد: با سرانه مصرف ۲۰۰ کیلوگرم، خوشبینانه حدود ۱۶ میلیون تن مصرف فولاد در داخل کشور داریم و بنابراین نیاز است برای صادرات ۱۴ میلیون تن باقی مانده، استراتژی صادراتی مدون و پایدار تعریف شود تا بر این اساس بازارهای صادراتی هدف شناسایی شوند و فرایند صادرات بدون وقفه ادامه یابد که این موضوع ارزآوری بسیار خوبی را برای کشور رقم می‌زند.

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان برای ایران و ایرانیان، بی بدیل است

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ادامه به ذوب آهن اصفهان و نقش آن در رشد و توسعه صنعتی کشور پرداخت و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی همچون مادری مهربان، برای ساخت و بهره برداری از صنایع فولادی کشور، بسیار از حق خودش بخشیده است بنابراین در مقوله تامین مواد اولیه نباید، این اولین تولید کننده فولاد ایران را در کنار واحدهای خصوصی تازه تاسیس قرار داد و هر دو را به یک چشم نگریست.
این صاحب نظر صنعت فولاد کشور ادامه داد: اگر دیدگاه‌ها اصلاح شود و قبول کنیم این کارخانه چه دستاوردهایی در بخش‌های گوناگون برای ایران و ایرانیان داشته است همه بخش‌ها تمام قد برای رشد و شکوفایی این مجموعه بیش از گذشته تلاش می‌کنند.
سلیمانی گفت: هنوز هم معادن ایران را با نام کارخانه ذوب آهن اصفهان می‌شناسند، به عنوان مثال تمام معادن زغالسنگ ایران را، این مجتمع عظیم صنعتی احیا کرد، بنابراین نیاز است مسئولان (دولت و مجلس) از این کارخانه حمایت ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/

خبر پیشین
عرضه نزدیک ۴۶۰ هزار تن شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا
خبر بعدی
هفته نامه آتشکار – شماره ۱۳۶۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست