کد خبر: 1111003
بورس
نگاهی به بازار بورس

شاخص کل ۰.۱۶ درصد کاهش یافت/ فلزات اساسی در جای دوم برترین گروه‌های بورسی

در جریان معاملات دهمین روز بهمن، شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و یک واحد (۱.۰۳ درصد) کاهش به رقم ۴۷۹ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۲ هزار و ۵۰۶ واحد (۰.۱۶ درصد) به تراز یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، امروز شنبه ۱۰ بهمن ماه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۴ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۴ هزار و ۵۰۱ معامله به ارزش ۸ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۴۸۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۹ هزار و ۴۳۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال، گروه بانک ها با ۳۳ هزار و ۳۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال و گروه فرآورده‌های نفتی ۳۰ هزار و ۲۴۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت صنایع پترویمی خلیج فارس با ۶۶۵ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۱۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۳۴۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۳۳۵ واحد و شرکت پتروشیمی توری با ۳۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۵۵۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۳۵۹ واحد، شرکت صنعتی و مدنی گل گهر با ۳۲۶ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۲۹۱ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۲۳۲ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۰ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۶۰.۸۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۶۲ واحد رسید.

همچنین بیش از ۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پویا زرکان آق دره با ۹ واحد، شرکت سیمان سوه با ۴ واحد، شرکت داورسازی دانا با ۳.۷ واحد، شرکت قاسم ایران با ۳ واحد و شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۲.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت بیمه پاسارگاد با ۵۸ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۰ واحد، شرکت مدیریت انرزی امید تابان هور با ۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد و شرکت اعتباری ملل با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

خبر پیشین
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان شد
خبر بعدی
تفاهم‌نامه سه‌جانبه ارتقای سطح ایمنی معادن امضا می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست