کد خبر: 01020803
صنعت
گامی برای تامین مواد اولیه

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان با استانداری کردستان (فیلم)

تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش «سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی» بین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به تفاهم امضا شده گفت: این شرکت برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

ایرج رخصتی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در سه فاز انجام می‌شود، افزود: فاز نخست شامل استخراج، فرآوری و دانه بندی، فاز دوم شامل تولید کنسانتره و گندله و فاز سوم هم تولید محصول نهایی یعنی شمش فولاد است.

وی اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده این شرکت در فاز نخست طرح تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان پنج هزار میلیارد ریال، فاز دوم ۱۵ هزار میلیارد ریال و فاز سوم هم پنج هزار میلیارد ریال خواهد بود.

سرپرست مدیریت عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: با اجرای این طرح برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد و به منظور کاهش هزینه‌ها هم اکثر این نیرو‌ها را از کردستان جذب خواهیم کرد.

استاندار کردستان هم در این باره گفت: این استان دارای ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف است که با تمرکز بهتر و برنامه ریزی اصولی در این زمینه‌ها بی شک پسوند محرومیت از روی این استان برای همیشه حذف خواهد شد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، وجود مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه –مریوان از مهمترین مزیت‌های این استان به ویژه در حوزه سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه  تاکنون ۱۸ نوع ماده معدنی در کردستان شناسایی شده است، گفت: امروز شرایط سرمایه گذاری در این استان با توجه به امنیت پایدار در آن برقرار شده است.

استاندار کردستان همچنین بیان کرد: با توجه به ذخایر سنگ آهن در این استان و سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در استخراج و فرآوری این ماده معدنی با ارزش گام بزرگی در صنعتی شدن استان برداشته می‌شود.

 

 

 

 

خبر پیشین
رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور در ذوب‌آهن شکسته شد
خبر بعدی
تبریک کارکنان به مناسبت هفته کار و کارگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست