کد خبر: 121702
صنعت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان

ذوب آهن در برداشت آب از زاینده رود سهیم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: ذوب آهن نیز همچون دیگر صنایع در برداشت آب از زاینده رود سهیم است و جزو حقابه بران محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب۲۴، مهرداد زینلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: در اصفهان صنایع متعددی قرار دارد که ذوب آهن نیز در این راستا با توجه به اینکه از قدمت بالایی برخوردار است  در برداشت آب از زاینده‌رود حقابه‌بر و سهیم است.
وی با بیان اینکه نظارت کامل بر میزان مصارف آب در صنایع صورت گرفته و تمام اعداد و ارقام آن مشخص است، گفت: منابع و مصارف آب صنایع شفاف سازی شده و اعداد و ارقامی که برخی در خصوص میزان مصرف بالای صنایع اعلام می کنند، اغراق آمیز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با انتقال آب از حوزه زاینده رود به بن بروجن مخالفیم و مخالفت خود را بشکل جدی مطرح کردیم، گفت: مجریان طرح در پاسخ به اینکه چرا آب را بجای زاینده رود از خلیج فارس انتقال نمی دهند هیچ استدلال منطقی ندارند.
زینلیان همچنین با بیان اینکه انتقال آب به یزد نیز اشتباه بوده و یک تصمیم غلط مدیریتی است، ادامه داد: قطعا ما هم موافق تامین آب مورد نیاز مردم یزد و بن بروجن هستیم اما رویه آبرسانی به این دو شهر از زاینده رود اشتباه است.
اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و بزرگترین کارخانجات از جمله فولادمبارکه، ذوب‌آهن و غیره، براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، در جایگاه سوم صنایع کشور قرار دارد. براساس آمار شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، بیش از ۴۳۰ شهرک، ناحیه صنعتی یا واحد کارگاهی در این استان مستقر است که بخش زیادی از آن در حوزه آبریز زاینده رود قرار دارد یا در نزدیکی آن احداث شده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
همکاری عملیاتی ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه با رویکرد جدید
خبر بعدی
جایزه برندهای کار آفرینی در محیط کسب و کار، برای ذوب آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست