کد خبر: 121503
فرهنگی و اجتماعی
سرپرست فضای سبز شرکت ذوب آهن اصفهان

کاشت بیش از ۵ هزار نهال اکالیپتوس به مناسبت روز درختکاری

سرپرست فضای سبز ذوب آهن گفت: ذوب آهن بزرگترین جنگل دست کاشت صنایع کشور را دارد و بمناسبت روز درختکاری، بیش از 5 هزار نهال اکالیپتوس به آن اضافه می شود.

سید یوسف نوری زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب۲۴ ، اظهار داشت: ذوب آهن بزرگترین جنگل دست کاشت صنایع کشور را دارد و بمناسبت روز درختکاری، بیش از ۵ هزار نهال اکالیپتوس در راستای پایداری فضای سبز در این مجموعه کاشته می شود.

وی افزود: فضای سبز ذوب آهن با مساحت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار منحصر به فرد است و ضمن رفع آلایندگی برای ذوب آهن وصنایع اطراف برای شهرهای همجوار و منطقه تاثیر بسزایی دارد.
سرپرست فضای سبز ذوب آهن با بیان اینکه پایداری فضای سبز موجود از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: امسال بالغ بر  ۵۰۰ هزار بذر بادام کوهی در مناطقی که بر اثر خشکسالی و بی آبی در خطر نابودی بود، کاشته شد.
نوری زاده همچنین با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت فضای سبز ذوب آهن به گونه ای بادام کوهی مقاوم به کم آبی تعلق دارد که ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بصورت دیم و مابقی بصورت غرقابی آبیاری می شود، گفت: آب مورد نیاز برای آبیاری تحت فشار و قطره ای درختان سوزنی برگ همچون کاج و سرو از چاه برداشت و بخش عمده ای از آب مورد نیاز فضای سبز از پساب زرین شهر تامین می شود.
سرپرست فضای سبز ذوب آهن در پایان افزود : همه ساله بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار به کاشت بذر بادام کوهی در نقاطی که نیاز به بازکاشت و واکاری دارد، اختصاص داده می شود.

انتهای پیام/

خبر پیشین
خرسندی و نشاط پرسنل شرکت و هواداران، از نتایج اخیر تیم بسکتبال ذوب آهن
خبر بعدی
ذوب آهن، فولاد را ذوب کرد / پیروزی دلچسب در اهواز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست