کد خبر: 120806
صنعت
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان:

میلگرد ذوب آهن دارای بالاترین سطح کیفیت در ایران و جهان است

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان گفت: هم اکنون دو خط تولید میلگرد دربخش نورد ذوب آهن داریم که 10 تا 15 درصد سهم مصرف بازار توسط ذوب آهن تامین می شود .

محمد امین یوسف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار کرد: در طول سال بالغ بر یک میلیون تن میلگرد در ذوب آهن تولید می‌شود که از بالاترین سطح کیفیت در ایران و جهان برخوردار است.وی افزود: توسعه خطوط نورد نیازمند تامین شمش، توسعه فولادسازی و تامین مواد اولیه بیشتر است .
یوسف زاده با بیان اینکه هم اکنون واردات چندانی در میلگرد نداریم و بیشترین سهم بازار را بخش های خصوصی دارند، گفت: ذوب آهن تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد میلگرد کشور را تامین می کند.
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اظهار داشت : اخیرا تولید کلاف در نورد ۳۵۰ توسعه بیشتری پیدا کرده و حدود ۸۰ درصد ظرفیت این کارگاه را بخود اختصاص داده است. بنا براین سهم یک میلیونی میلگردها به حدود ۸۰۰ هزار کاهش یافته و بخش اعظمی از تولیدات این خط روی کلاف متمرکز شده است.
وی افزود : در ذوب آهن تمام مقاطع ساختمانی از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی و کلاف تولید می شود که در مجموع بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.
یوسف زاده در خصوص کیفیت محصولات تولیدی در ذوب آهن گفت: طی ۴ سال گذشته تنها دومورد شکایت از کیفیت میلگرد داشتیم که به علت عدم رعایت قواعد و اصول خم کردن میلگرد بوده است و نتایج آزمایشگاهی خبر از کیفیت بالای میلگرد تولیدی این تولید کننده را می‌دهد.
ووی با بیان اینکه در تولید سایر مقاطع ساختمانی دیگر مانند تیرآهن و ماکارانی و غیره ذوب آهن سرآمد است، گفت: سیاست درازمدت ذوب آهن توسعه خط نورد با محوریت کلاف است که پیش از این از طرف معاونت قبلی توسعه مطالعات و بازدیدهایی برای انجام این کار تا ظرفیت حدود ۵۰۰ هزار تن در سال صورت گرفته و در جریان است.
به گزارش ذوب ۲۴، فرآیند تغییر شکل شمش، که در آن تغییر شکل با عبور از بین غلتکهای درحال چرخش و تبدیل به مقطع مورد نظر صورت می گیرد را نورد می نامند.
فرآیند نورد به دو صورت سرد و گرم صورت می گیرد که تفاوت عمده آن در درجه حرارت فلـز نورد شونده است. کارگاه‌های نورد کارخانه ذوب آهن همگی از نوع نورد گرم است.
در این کارگاه‌ها ابتدا شمش فولادی با مقطع و طول مشخص به درون کوره های حرارتی نورد شارژ شده و پس از رسیدن به دمـای منـاسب از کـوره خارج و توسط غلطک هـای نـوردی شکـل یافتـه، به طـول مورد نظر برش خورده و پس از تکمیـل مراحـل نهایی پـرداخت، بسته بندی شده و به انبار محصول یا مقصد مشتری حمل می گردد.این محصولات مطابق استانداردهای ملی و بین المللی معتبر قابل تولید و عرضه خواهد بود.
این بخش دارای کارگاه های اصلی زیر می باشد:
۱- کارگاه نورد ۳۰۰ : این کارگاه از نوع سبک و مداوم است. ظرفیت اسمی آن ۷۰۰،۰۰۰ تن در سال و محصولات آن شامل میلگردهای ساده و آجدار از سایز ۱۲تا۴۰ و نبشی های بال مساوی سایز ۴ تا ۷ است.
۲- کارگاه نورد ۳۵۰: این کارگـاه انـواع میلگردهـای سـاده و آجـدار را به صـورت شاخـه ای و کـلاف تولیـد مـی‌کند. ظرفیت اسمی این کارگاه ۳۳۰ هزار تن در سال است.
محصـولات شاخـه ای در خـط مستقیم کارگاه از سایز ۱۶ تا ۳۲ و محصولات کلاف در خط سیـم از سایز ۵/۵ تا ۱۲ تولیـد می شوند. همچنین در این کارگاه امکـان تولیـد کلاف های صنعتی به منظور استفاده در صنایع کششی وجود دارد.
۳- کارگاه نورد ۵۰۰
این کارگاه که از نوع نورد نیمه سنگین و مداوم است و با ظرفیت اسمی ۷۰۰,۰۰۰ تن در سال محصولات زیر را تولید می‌کند.
– تیرآهن بال نیم پهن موازی ( IPE ) از سایز های ۱۲ تا ۱۸
– تیر آهن بال باریک شیبدار ( IPN )
– تیرآهن های سبک صادراتی (IPEA سایز ۱۴)
– نبشی های بال مساوی ۸ تا ۱۰
– ناودانی های سایز ۱۴ تا ۲۰
– میلگردهای با قطر ۴۰ تا ۶۰ میلی متر
۴- کارگاه نورد ۶۵۰
این کارگاه از نوع نورد سنگین و غیر مداوم و ظرفیت تولید اسمی آن ۷۵۰,۰۰۰ درسال است. درحال حاضر تولیدات آن عبارتند از :
– تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE) از سایزهای ۱۶ تا ۳۰
– تیرآهن بال پهن موازی(H) سری IPBL و IPB ازسایزهای ۱۴ تا ۳۰
– چهار گوشهای صنعتی در مقاطع ۱۰۰*۱۰۰ ، ۱۲۵*۱۲۵ ، ۱۳۰*۱۳۰ میلی متر
– انواع تسمه ، ناودانی و میلگردهای با سایز بالا
– آرک معدن
– ریل راه آهن و مترو UIC۶۰ – U۳۳ – UIC۵۴

انتهای پیام/

خبر پیشین
روند نزولی در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد
خبر بعدی
زائران ذوب‌آهنی عازم سرزمین نور شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست