کد خبر: 112401
صنعت
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

صنایع به بخشی از تعهدات خود در قبال کشاورزان عمل کردند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از عمل کردن بخشی از تعهدات صنایع در قبال کشاورزان خبر داد و گفت: مقرر شده بود که صنایع در قبال آب دریافتی وجهی را به صندوق مربوطه برای پرداخت به کشاورزان واریز کنند که بخشی از آن تاکنون پرداخت شده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار کرد: اکنون بخشی از تعهدات صنایع به کشاورزان تا حدی عملیاتی شده و بخش‌هایی از آن هم باقی مانده است که در این مرحله مدیریت استان باید با جدیت بیشتری حق کشاورزان را به آن‌ها بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه زاینده‌رود به عنوان یک رودخانه دائمی در مرکز ایران که هزاران سال جریان داشته است باید به رسمیت شناخته شود، گفت: به دست بشر و برخی مدیریت‌های بی‌کفایت در سالیان گذشته یک رودخانه دائمی به فصلی و در نهایت به یک رودخانه اتفاقی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاری که در این مرحله با بازگشایی آب انجام شد از یک سو برای حفاظت و حراست از محیط زیست کشور و نجات حیات وحش و گیاهان و از سوی دیگر برای تضمین خلق ثروت، کِشت و رسیدگی بر معیشت کشاورزان در ماه‌های آینده صورت گرفت.

مقتدایی با بیان اینکه اصرار بر این بود که براساس کار کارشناسی شده و هنگامی که امکان بازگشایی آب وجود دارد این اقدام صورت گیرد، گفت: کسانی که خارج از حیطه تصمیمات وزارت نیرو و مسوولان تصمیم‌گیرنده، صحبت کنند ولو در جای دیگری این کار را انجام دهند، حرفشان غیرکارشناسی است.

وی یادآور شد: نمی‌گوییم کسی صحبت نکند و حرفی نزند اما نباید کام مردم در زمانی که آب حداقلی در اختیار کشاورزان برای انجام کشت قرار گرفته است با توجه به اینکه بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کشت در مناطق مختلف استان باید انجام شود را با حرف‌های نا اُمیدکننده تلخ کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی برای نوبت بعدی رهاسازی آب در رودخانه زاینده‌رود، انجام و تضمین‌های لازم از وزارت نیرو و مسوولان مربوطه اخذ شده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
برخورد قانونی با اجرا نکردن مصوبات استانی از سوی بانک‌ها
خبر بعدی
تداوم تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان برای کشور ضروری است/ لزوم تأمین مواد اولیه ذوب‌آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست