کد خبر: 102205
صنعت
عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد

نقش حمایتی ذوب آهن در مدیریت مسائل بحرانی کشور

عضو شورای شهر اصفهان گفت: ذوب آهن همواره در بحرانی‌ترین مسائل کشور از جمله جنگ، سیل، زلزله در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود نقش بی بدیل و موثری داشته است.

عباس حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ با اشاره به پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس و پنجاهمین سال بهره برداری از ذوب آهن اظهار کرد: ذوب آهن در امر پشتیبانی از جنگ و سنگر سازی و تجهیزات جنگی ورود خوبی کرد و همچنین در پل سازی برای شهرهای غربی که گرفتار سیل و زلزله شده بودند، نقشی بی بدیل داشت.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن پایه صنعت را در اصفهان گذاشت و نخبگان فنی را در کشور تربیت کرد، افزود: صادر کردن و انتقال دانش فنی صنعت از طریق نخبگان پیشنهادی است که لازمه دولتمردان به آن توجه ویژه‌ای مبذول دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد:  اصفهان به علت داشتن تکنیسین‌ها و فنی‌کاران نخبه‌ می‌تواند اقدام به صادرات خدمات فنی در کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان کند.

وی خاطرنشان کرد: صنعتی بزرگ مثل ذوب‌آهن در حالی طی ۴ سال شکل گرفت که مهندسین ایرانی در تعامل با روس‌ها و انتقال تجربیات به‌خوبی توانستند در این عرصه وارد شوند.

وی از ساخت سقف‌های بتنی و سقف‌هایی که تحمل  ۲۵ تنی را داشت در طول جنگ به‌وسیله ذوب آهن خبر داد و گفت: در مباحث فنی جنگ ذوب آهن نقش محوری داشت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در زلزله کرمان سخت‌ترین نقطه را به فنی کاران اصفهان تخصیص دادند به‌طوری که با همکاری ذوب آهن در یک روستا ۱۸۰ واحد ساختیم.

وی اظهار کرد: تمام زیرساخت‌های فنی اصفهان ریشه در ذوب آهن دارد و این شرکت باعث تبدیل اصفهان به قطب صنعتی کشور شد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
استراتژی ذوب‌آهن اصفهان تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است
خبر بعدی
ذوب‌آهن اصفهان قلب صنعت فولاد ایران، نگینی در دشت طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست